خبرگزاری کار ایران

چشمها هنوز به وین دوخته شده است؛

اعضای اوپک یک به یک به وین می روند / جدال برای قدرت نمایی نفتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۹۰

قرار است در روزهای آینده اجلاس وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برگزار شود و هواپیماهای حامل شخصیت های تصمیم گیر در حوزه نفت کشورها یک به یک در فرودگاه وین فرود می آیند.

این روزها اهمیت وین برای مردم ایران زمین هماننده حسایت تهران پایتخت ایران است. پس از آنکه شب گذشته تکلیف آخرین دور از مذاکرات هسته ای روشن شد و هر دو طرف مذاکرات با تمدید گفتگو موافقت کردند، در واقع هر دو طرف بازنده اعلام شدند.

باز هم مذاکرات جدیدی در وین آغاز شده است که شاید اهمیت آن کمتر از مذاکرات هسته ای برای ایرانیان نباشد. قرار است در روزهای آینده اجلاس وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برگزار شود و هواپیماهای حامل شخصیت های تصمیم گیر در حوزه نفت کشورها یک به یک در فرودگاه وین فرود می آیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از رویترز، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان روز گذشته به وین رسید تا خود را برای جلسه رسمی روز پنجشنبه آماده کند.

سیاستهای نفتی عربستان در ماهای اخیر سبب شده است که اختلاف شدیدی بین کشورهای عضو پیش آید. در هنگامی که قیمت نفت در حال سقوط بود و همه انتظار داشتند که این کشور برای کنترل قیمت نفت از تولید خود کم کند عربستان به همراه متحدان سنتی خود کویت و امارات نه تنها از تولید خود کم نکردند بلکه برای حفظ مشتریان خود و گرفتن مشتری های دیگر کشورها پیشنهاد تخفیف هم ارائه دادند.

نعیمی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اجلاس روز پنجشنبه و اینکه آیا فکر می کنید جلسه پر چالشی خواهید داشت گفت نه به هیچ وجه من دلیلی برای این امر نمی بینم.

وی در پاسخ به سوال واکنش عربستان به کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت در چند ماه اخیر گفت قیمت ها همیشه بالا و پایین می روند و این اولین بار نیست که عرضه بیشتر از تقاضا شده است.

وی در مورد تحلیل خود از بازار نفت گفت که به اندازه کافی تحلیل در این خصوص بیان شده است و دیگر نیازی به تحلیل من نیست.

از روز دوشنبه تاکنون تغییر زیادی در قیمت های نفت رخ نداده است و کاملا مشخص است که بازار منتظر خروجی جلسه وزرای نفت اوپک است این درحالی است که روزنامه راشا تو دی از نگاه ویژه این کشور به جلسه اوپک می گوید و اینکه این کشور با آنکه عضو اوپک نیست اما اگر تا لحظه آخر کشورهای عضو در خصوص کاهش تولی به توافق نرسند از نفوذ خود استفاده کند.

روز گذشته خبرگزاری امارات متحده عربی(وام) خبر داد که سهیل بن محمد ال مزروعی وزیر انرژی امارات گفته است که در جلسه روز پنجشنبه کشورهای عضو برای کاهش قیمت نفت تصمیم مناسبی اتخاذ خواهند کرد.

حال به نظر می رسد که با توجه به تحولات هسته ای رخ داده و اینکه حداقل تا ۷ ماه آینده ایران با همین قدرت و میزان تولید فعلی و شاید هم بیشتر در بازار حضور دارد کشورهای دیگر مجبور شوند تا مقدار بیشتری از تولید نفت خود کم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز