خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۰۲

در صورتی که اوپک در نشست روز ٢٧ ماه نوامبر(پنجشنبه ۶ آذرماه) در وین اتریش تصمیم بگیرد که تولید خود را کاهش دهد، ونزولا نیز علاقه‌مند به کاهش تولید نفت خود خواهد بود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد: در صورت تصمیم اوپک به کاهش تولید در نشست هفته آینده در وین اتریش، ونزوئلا تولید نفت خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از کاراکاس، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه(٢٩ آبان‌ماه) اعلام کرد: در صورتی که اوپک در نشست روز ٢٧ ماه نوامبر(پنجشنبه ۶ آذرماه) در وین اتریش تصمیم بگیرد که تولید خود را کاهش دهد، ونزولا نیز علاقه‌مند به کاهش تولید نفت خود خواهد بود.

رامیرز که تا چندی پیش وزیر نفت و رئیس شرکت دولتی نفت ونزوئلا بود، از اظهارنظر و گفتن موضع و پیشنهاد خاص این کشور در نشست هفته آینده اوپک در وین خودداری کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا اعضای اوپک از این پیشنهاد حمایت خواهند کرد، گفت: امیدوار هستم که همه حمایت کنند.

تحلیلگران صنعت نفت به نقل از هیئتهای همراه با کشورهای عضو این سازمان اعلام کرده‌اند که شانس درباره این که اعضای اوپک برای کاهش تولید به توافق برسند، افزایش یافته است.

رامیرز تازه از سفر به کشورهای اوپکی و غیراوپکی مکزیک، ایران، الجزایر، قطر و روسیه بازگشته است.

رامیرز روز پنجشنبه همچنین بر بیانیه پیشین خود مبنی بر عادلانه بودن قیمت ١٠٠ دلار برای هر بشکه نفت تاکید کرد و گفت: قیمتهای پایین نفت برای هیچ کس سودآور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز