خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

برق باید به عنوان بنگاه اقتصادی دیده شود / طرح حمایت از صنعت برق منتظر شور دوم مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۷۲

قیمت فروش برق به مردم در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به تصویب کلیت طرح حمایت از صنعت برق گفت: قیمت فروش برق به مردم در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود.

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبان در مجلس در خصوص افزایش قیمت برق به ایلنا گفت: قیمت برق باید در قالب اجرای هدفمندی یارانه‌ها دیده شود و دولت مابه‌التفاوت قیمت های تکلیفی و هزینه تمام شده را در نظر بگیرد.

وی افزود: تا سال ۸۸ ردیفی در بودجه داشتیم که ما به‌التفاوت پرداخت می شد و دولت در هر بخشی که می خواست برق ارزان‌تر و رایگان می توانست بدهد لذا در حال حاضر نیز دولت و مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری می کنند اما نباید از نظر دور داشت که به برق باید به عنوان بنگاه اقتصادی نگاه کرد و ما به التفاوت هزینه تمام شده تولید برق و قیمت تکلیفی پرداخت شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: کلیت طرح حمایت از صنعت برق تصویب شده و منتظر هستیم که شور دوم در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات این طرح این است که دولت موظف شود مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و هزینه را بپردازد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه برق به چه قیمتی به مردم فروخته شود در چارچوب هدفمندی یارانه ها مشخص می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز