خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلسی ها:

سهم برداشت نفتی ایران از مخازن مشترک به میزان برداشت کشورهای دارای مخازن مشترک می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۲۴

سهم برداشت ایران از نفت خام، میعانات گازی و گاز از مخازن مشترک را تا ۱۰ سال آینده حداقل به میزان برداشت کشورهای دارای مخازن مشترک برساند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند: سهم برداشت ایران از نفت خام، میعانات گازی و گاز از مخازن مشترک را تا ۱۰ سال آینده حداقل به میزان برداشت کشورهای دارای مخازن مشترک برساند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس با تصویب بند الحاقی به ماده یک طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تکلیف دولت را در برداشت از مخازن مشترک و همچنین ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی مشخص کردند.

بر اساس این مصوبه، دولت مکلف شد در مدت ۱۰ سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را به حداقل ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

همچنین دولت مکلف شد ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی در داخل کشور را به حداقل ۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

این بند الحاقی با ۱۶۱ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین امروز مقرر کردند: مابه التفاوت قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی شامل فرآورده های نفتی و مواد افزودنی تحویلی از سوی شرکت های پتروشیمی به شرکت های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت و از گاز طبیعی فروخته شده به مصرف کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآورده ها حسب مورد بعلاوه هزینه های انتقال داخلی فرآورده ها و نفت خام معادل آنها و همچنین تولید، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر شرکت های پالایش نفت و گاز به حساب بدهکار شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت و همچنین در بدهکار حساب دولت(خزانه داری کل کشور) ثبت شود.

براساس این مصوبه، معادل این رقم در خزانه داری کل کشور به حساب بستانکار شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت منظور و عملکرد مالی این بند به صورت مستقل توسط شرکت مذکور در مقاطع زمانی سه ماهه از پایان تیرماه پس از گزارش سازمان حسابرسی با تایید کارگروه موضوع تبصره ۲ بند الف ماده یک به صورت علی الحساب با خزانه داری کل کشور تسویه و تسویه حساب نهایی فیزیکی و مالی حداکثر تا پایان تیرماه سال بعد انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز