خبرگزاری کار ایران

هشدار صندوق بین‌‌المللی پول به روسیه نسبت به پیامد سقوط قیمت نفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۰۴

بیل موری، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، پنجشنبه از اقدام روسیه در شناور کردن روبل استقبال کرد اما هشدار داد که این اقدام برای حمایت از اقتصاد وابسته به نفت این کشور در برابر اثرات سقوط قیمت نفت، کافی نیست.

صندوق بین‌المللی پول نسبت به پیامدهای سقوط قیمت نفت برای اقتصاد روسیه هشدار داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، بیل موری، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، از اقدام روسیه در شناور کردن روبل استقبال کرد اما هشدار داد که این اقدام برای حمایت از اقتصاد وابسته به نفت این کشور در برابر اثرات سقوط قیمت نفت، کافی نیست.

موری گفت: تصمیم بانک مرکزی روسیه برای شناور کردن واحد پول ملی این کشور می‌تواند توانایی آن را برای کنترل تورم بهبود بخشد و به اقتصاد روسیه کمک کند تا شوکهای خارجی را تعدیل کند. اما کاستن از ارزش روبل نمی‌تواند اقتصاد روسیه را به طور کامل در برابر اثرات قیمت نفت مصون کند و رشد کلی اقتصاد آن احتمالا بیش از پیش کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن، وضع فعلی مالی روسیه نیز تضعیف می‌شود اما ذخایر ارزی روسیه نیز قابل توجه است.

ولادیمیر پوتین، ‌ رئیس‌جمهوری روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که اگرچه سقوط قیمت نفت می‌تواند پیامدهای ناگواری برای این کشور داشته باشد اما مسکو با دارا بودن بیش از ۴٠٠ میلیارد دلار ذخیره ارزی قادر به تحمل فشار ناشی از این شوک اقتصادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز