خبرگزاری کار ایران

صدر اعظم آلمان:

آلمان به دنبال سرمایه گزاری در بخش انرژی پاکستان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۶۹

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز سه شنبه(٢١ آبانماه) در جریان دیدار با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت: آلمان به دنبال افزایش سرمایه گذاری در پاکستان بخصوص در بخش انرژی این کشور است.

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که کشورش به دنبال افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز سه شنبه(٢١ آبانماه) در جریان دیدار با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت: آلمان به دنبال افزایش سرمایه گذاری در پاکستان بخصوص در بخش انرژی این کشور است.

وی با بیان این که بانک دولتی توسعه کی اف دبلیو(kFW) آلمان هم اکنون در پروژه های پاکستانی مانند نیروگاههای برق آبی این کشور مشارکت دارد، افزود: با این حال شرایط امنیتی مانع سرمایه گذاری بوده است.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با نواز شریف گفت: ما می توانیم این سرمایه گذاریها را تا زمانی که شرایط فراهم است، افزایش دهیم.

وی اعلام کرد: مهم است که نخست وزیر پاکستان در بهبود شرایط امنیتی و سیستم حقوقی در این کشور موفق است و بنابراین سرمایه گذاران احساس امنیت می کنند.

نخست وزیر پاکستان نیز گفت: شرکتهای آلمانی علاقه بسیاری برای مشارکت در بخش انرژی پاکستان نشان داده اند.

وی افزود: اسلام آباد با بحران شدید انرژی روبروست.

شریف اعلام کرد: ما بر این باور هستیم که در سه سال آینده، باید بتوانیم دست کم ظرفیت اضافی حدود ۴ تا ٥ هزار مگاوات برق را داشته باشیم، ضمن آنکه این رقم در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: آلمان چهارمین شریک بزرگ تجاری پاکستان و بزرگترین شریک در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز