خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون اول رییس جمهوری:

توجه به ظرفیت ۴۰۰ میلیارد دلاری بازار عراق ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۹۹

در حال حاضر براساس آخرین آمار ۱۲ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داریم و برآورد ما این است که می توانیم این ظرفیت را در ابعاد مختلف تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق گفت: بازار عراق دارای ظرفیت ۴۰۰ میلیارد دلاری است که دست یافتن به این عدد شدنی و قابل توجه است.

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی در جلسه موانع صادرات بازار عراق در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی برق با حضور تولیدکنندگان تجهیزات خدمات فنی و مهندسی، افزود: باید ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور جهت صادرات مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بازار و وضعیت زیرساخت عراق، اظهار داشت: در این کشور در حال حاضر هیچ صنعتی وجود ندارد و همه چیز وارد می شود که این ظرفیت قابل توجهی است باید در درازمدت وارد بازار عراق شویم.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر براساس آخرین آمار ۱۲ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داریم و برآورد ما این است که می توانیم این ظرفیت را در ابعاد مختلف تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

قاسمی گفت: با وجودی که بعد از بروز پدیده داعش ظرفیت واردات عراق ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت ولی در همین شرایط صادرات کشور ما به عراق تغییری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز ایران برای دست یافتن به رتبه اول منطقه باید ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات به غیر از نفت داشته باشیم، گفت: برای دستیابی به این ظرفیت باید توانمندی های خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مشاور معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه جنگ آینده در ابعاد اقتصادی خواهد بود، گفت: باید نگاهمان به اقتصاد و تولید تغییر کند و تولیدکنندگان نیز به عنوان ژنرال های اقتصاد به این مساله توجه خاص داشته باشند.

قاسمی اضافه کرد: در زمینه موانع صادراتی پیشنهاداتی را به دولت ارائه کردیم که درصدد حل موضوع هستیم و از طرفی برخی موانع نیز در عراق شناسایی و به دولت عراق منتقل شده است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق به تولیدکنندگان توصیه کرد: برای دستیابی به بازار عراق حضور در بازار این کشور ضروری و بهتر است که تولیدکنندگان شرکت هایی را در عراق ثبت کنند و در آن حضور جد داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز