خبرگزاری کار ایران

وزیر دارایی اوکراین:

امضای قرارداد گازی میان اوکراین و روسیه دور از انتظار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۸۸

امضای قرارداد گازی میان مسکو و کی یف در این نشست دور از انتظار است.

وزیر دارایی اوکراین درباره نشست گازی بروکسل گفت: امضای قرارداد گازی میان مسکو و کی یف در این نشست دور از انتظار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، اولکساندر شولاپک، وزیر دارایی اوکراین با بیان این که امضای قرارداد گازی میان کی یف و مسکو دور از انتظار است، گفت: من بر این باور هستم که طرف روس خواهان مذاکره نیست.

وزیران انرژی روسیه و اوکراین قرار است روز چهارشنبه(٧ آبانماه) در بروکسل گفتگوهایی با کمیسیون اروپا درباره بدهیهای پرداخت نشده کی یف و گازبهای آن داشته باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از غربیها خواسته است تا اوکراین را در تامین اعتبار گازبهای این کشور یاری کنند.

وی افزود: اوکراین هم اکنون ۴, ٥ میلیارد دلار بابت گاز وارداتی از روسیه در سالهای ٢٠١٣ و ٢٠١۴ میلادی به مسکو بدهکار است.

اوکراین باید تا پایان امسال ٣, ١ میلیارد دلار به روسیه گازبها بپردازد؛ رقمی که می تواند به کسری زیاد در ذخایر ارزی و طلای این کشور منجر شود.

وزارت دارایی اوکراین می گوید که اعتبار کافی برای پرداخت بدهیهای خود تا پایان ماه ژانویه آینده دارد؛ این در حالی است که کی یف از اروپا درخواست دو میلیارد یورو اضافی به منظور پرداخت صورتحسابهای شرکت نفتوگاز در فصل سرما را مطرح کرده است.

وزیر دارایی اوکراین گفت: این برنامه در نظرگرفته شده شامل خرید حداکثر ٧ میلیارد مترمکعب گاز تا پایان فصل نیاز به سوخت گرمایشی است.

وی افزود: شرکت نفتوگاز نمی خواهد که مشکلی به وجود بیاید، بنابر این ما در حال کار و فعالیت روی تامین اعتبار اضافی هستیم و با هر کسی که بتوانیم این موضوع را مطرح می کنیم.

این مقام در ادامه گفت: کی یف شاید دومین مرحله از دریافت ١٧ میلیارد دلار وام صندوق بین الملل پول را همانطور که انتظار داشته، امسال دریافت نکند.

اوکراین که در حال جنگ با جدایی طلبان روس در شرق این کشور است، در تلاش برای حل و فصل اختلاف دیرینه بر سر گازبها با مسکواست و برای حمایت از بودجه و پرداخت بدهیهای خود به شدت به پول نیاز دارد.

وی افزود: ارائه دومین مرحله از وام صندوق بین المللی پول به اوکراین به احتمال زیاد تا سال آینده به تعویق می افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز