خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انر‍ژی در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت؛ اهرمی برای کاهش مصرف / مجلس در مقابل افزایش قیمت آب مقاومت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۳۸

با توجه به وضعیت آب در کشور علاوه بر راهکارهای بلند مدت باید راه حل‌های کوتاه مدت را نیز پیگیر باشیم که افزایش قیمت آب یکی از این اهرم‌های کاهش مصرف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه افزایش قیمت و فرهنگسازی اهرم‌هایی برای کاهش مصرف آب هستند، گفت: اگر دولت مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت آب بیاورد مجلس مقاومت نمی‌کند.

حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و کوهبان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا مجلس موافق افزایش قیمت آب است گفت: با توجه به اینکه بحران کمبود آب تمامی کشور را تهدید می کند باید اهرم هایی برای کنترل مصرف آب داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ استان کشور دچار چالش کم آبی شده اند بطوری که آب های سطحی کفاف مصرف مردم را نمی دهند و مجبور به روی آوردن به آبهای زیرزمینی شده ایم.

سخنگوی کمیسیون انر‍ژی تصریح کرد: وضعیت سدهای تهران به مردم هشدار می دهد که قطعا باید در مصرف آب صرفه جویی کنند چرا که سطح آب سدها تا پایین ترین حد خود پایین آمده ضمن اینکه سد لار نیز به مرز خشکی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب در کشور علاوه بر راهکارهای بلند مدت باید راه حل های کوتاه مدت را نیز پیگیر باشیم که افزایش قیمت آب یکی از این اهرم های کاهش مصرف است.

خامکانی یادآور شد: علاوه بر مدیریت منابع آب باید نسبت به کاهش مصرف آب نیز مبادرت جدی داشته باشیم.

وی گفت: تصمیم گیری در مورد استان هایی مثل کرمان، خراسان و فارس که مصارف کشاورزی افزایش مصرف آب را منجر شده با استان هایی که بیشتر مصارف مربوط به شرب و بهداشت است متفاوت خواهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در استان هایی که آب کشاورزی مصرف بالایی دارد باید نسبت به مکانیزه کردن روشهای آبیاری اقدام شود و به ان ترتیب میزان مصرف یک سوم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در استان هایی هم که عمده مصرف آب مربوط به شرب و بهداشتی است باید به گونه ای مدیریت شود که بحران را پشت سر بگذاریم.

خامکانی ادامه داد: تامین آب شرب نیاز به منابع آب با کیفیت دارد لذا هزینه های زیادی نیز صرف تصفیه می شود لذا بهترین کار این است که فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهرم های تاثیرگذار در کاهش مصرف آب قیمت است و اگر مجبور شویم در صورتی که دولت مصوبه را به مجلس بیاورد اعمال خواهد شد و بهترین حالت آن این است که افزایش قیمت آب بصورت پلکانی اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز