خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت؛

قانون رقابت بین صنعتگران داخلی و خارجی حوزه نفت اصلاح می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۸۲

قانون رقابت بین صنعتگران داخلی و خارجی حوزه نفت در کشور اصلاح می شود.

مدیر عامل شرکت نفت ایران گفت: قانون رقابت بین صنعتگران داخلی و خارجی حوزه نفت در کشور اصلاح می شود.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در شیراز، اظهارداشت: با بررسی های انجام شده نشان داد که رقابت بین صنعتگران داخلی و خارجی حوزه نفت ناعادلانه است لذا مقرر شد زمینه عادلانه شدن این رقابت فراهم شود تا صنعتگران داخلی بتوانند محصولات خوبی ارایه دهند.

وی افزود: در این راستا بر اساس ابلاغ وزیر، قیمت خرید کالای خارجی در کشور ثالثرا با قیمت قریب در کشور مقایسه نمی کنیم بلکه هزینه گمرک، بیمه و موارد این چنینی نیز محاسبه خواهد شد.

جوادی اظهار داشت: همچنین در قراردادها بحثتجهیزات بر اساس روز انجام می گیرد به طوری که سازندگان داخلی بتوانند با این شرایط در این حرکت مقدس با امید و موفقیت و رقابت و همراهی بیشتری حضور یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای ورود دانشگاه ها و توسعه مستقیم صنایع نفت در بالا دست و ارتباط تنگاتنگ توسعه و صنعت و دانشگاه قراردادهایی منعقد شده است که این امر مقدمه ای برای تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در ارتباط نفت و دانشگاه نیز شاهد شکوفایی نیروی انسانی و توسعه بومی سازی دانش نفت و مخازن و معادن نفت خواهیم بود.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور در جهت سازندگی و ساخت و ساز و خودباوری، قدم های بزرگی برداشته شد اما در حوزه نفت و گاز بخش زیادی از نیازهای صنعت توسط صنعتگران خارجی ساخته می شود.

جوادی افزود: در بررسی هایی انجام شده مشخص شد در ۱۰ گروه مهم این صنعت به دانش خارجی وابسته هستیم.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه نفت مقرر شد یک گروه با همکاری صنعتگران داخلی بتوانند ظرف سه ماه آینده قرارداد ساخت این صنعتی را امضا کنند و ظرف ۲ سال آینده در این حوزه به خود کفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت ایران با بیان اینکه شیراز قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعتی را دارد بیان کرد: به رغم اینکه صنایع بسیار زیادی در شیراز وجود دارد اما قابلیت ها و استعدادهای این شهر بیش از این است.

جوادی اظهارداشت: فرهنگ توزیع بستر صنعت نفت در شیراز، فرهنگ جا افتاده، عمیق و قدیمی است و ما در صنعت نفت برای تداوم توسعه آن همکاری می کنیم.

وی با بیان اینکه یک پالایشگاه با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب در فارس احداثمی شود، اضافه کرد: سال آینده مهندسی این پالایشگاه انجام و احداثآن در برنامه ششم توسعه اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز