خبرگزاری کار ایران

درخواست ارمنستان برای افزایش واردات گاز از ایران

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۲۴

هویک آبراهیمیان در آینده ای نزدیک به تهران سفر و با مقامهای ایرانی دیدار می کند.

یک روزنامه چاپ ارمنستان، از دیدار نخست وزیر این کشور از ایران در آینده ای نزدیک و گفتگو درباره افزایش واردات گاز خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه چرود ایشخان تون، هویک آبراهیمیان در آینده ای نزدیک به تهران سفر و با مقامهای ایرانی دیدار می کند.

بر اساس این گزارش، افزایش واردات گاز طبیعی از ایران یکی از موضوعاتی است که در جریان این دیدار مطرح می شود که به منظور حل مشکل تأمین گاز در مرز استان سیونیک ارمنستان است.

این روزنامه اعلام کرد که نخست وزیر ارمنستان تلاشی برای بازگرداندن تجار ایرانی به بخش تولید کارامل این کشور نمی کند.

آرمن موسیسیان، وزیر انرژی ارمنستان چندی پیش اعلام کرده بود: ایروان آماده خرید سالانه حدود دو میلیارد مترمکعب گاز از ایران است.

این رقم با تقاضای سالانه گاز بخش خانگی، نیروگاههای برق و دیگر مصرف کنندگان ارمنستانی هماهنگ است.

ارمنستان ذخایر هیدروکربوری اندکی دارد و برای تأمین انرژی خود، به واردات سوخت، یک نیروگاه هسته ای ساخته شده در حکومت شوروی سابق و منابع تجدیدپذیر انرژی وابسته است.

با توجه به اختلاف های سیاسی با آذربایجان، همسایه نفت خیز شرقی و ترکیه، همسایه غربی ارمنستان، این کشور اروپایی نیازهای انرژی خود را از ایران و گرجستان تأمین می کند. ارمنستان از اواسط سال ٢٠٠٩ واردات گاز از ایران را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز