خبرگزاری کار ایران

انتشار گازهای گلخانه ای با اجرای طرحهای توسعه، حدود ۲۳ میلیون تن کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۱۰

توسعه مترو در کلانشهرها(به جز تهران) کاهش ٥. ٣ میلیون تنی انتشار گازهای گلخانه ای را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: انتشار گازهای گلخانه ای با اجرای طرحهای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل حدود ۲۳ میلیون تن کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا، نصرت اله سیفی گفت: توسعه مترو در تهران از جمله فرصتهای پیش رو برای اصلاح الگوی مصرف سوخت با استفاده از ظرفیت های بند ' ق ' تبصره ٢ بودجه است که برآوردها نشان می دهد این اقدام به کاهش ١٠. ٢ میلیون تنی انتشار گازهای گلخانه ای در مدت زمان عمر مفید اجرای طرح می انجامد.

وی افزود: توسعه مترو در کلانشهرها(به جز تهران) نیز کاهش ٥. ٣ میلیون تنی انتشار گازهای گلخانه ای را در پی دارد.

وی به طرح جایگزینی ناوگان فرسوده تاکسی درون شهری کشور با ١۴٠ هزار تاکسی پایه گازسوز CNG(با پیمایش حداقل ۴٠٠ کیلومتر بدون بنزین) اشاره کرد و گفت: این جایگزینی به کاهش ١. ٥ میلیون تنی انتشار گازهای گلخانه ای منجر می شود.

سیفی ادامه داد: جایگزینی ناوگان فرسوده اتوبوس درون شهری با ١٧ هزار اتوبوس پایه گازسوز CNG، انتشار گازهای گلخانه ای را ۴. ٥ میلیون تن و طرح توسعه موتورسیکلت های برقی تهران نیز به تعداد ۴٠٠ هزار دستگاه، انتشار این گازها را بالغ بر یک میلیون تن در مدت زمان اجرای طرح کاهش می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز