خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت برنت به مرز۹۲ دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۷۱

نفت برنت در هفته گذشته ۵.۱ درصد ارزان شد که شدیدترین کاهش قیمت هفتگی از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز با یک دلار و یک سنت کاهش به ۹۲ دلار و ۳۱ سنت رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، افزایش قیمت دلار آمریکا در طی ماه های اخیر به عنوان عاملی اصلی در تعیین قیمت کالاهای مختلف مطرح شده و مواد خام را برای اکثر واردکنندگان گران تر کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز با یک دلار و یک سنت کاهش به ۹۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به ۹۱ دلار و ۴۸ سنت رسید که پایین ترین رقم از ژوئن ۲۰۱۲ تاکنون بود.

نفت برنت در هفته گذشته ۵.۱ درصد ارزان شد که شدیدترین کاهش قیمت هفتگی از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بود. این چهارمین هفته در طی ۵ هفته اخیر بود که قیمت این شاخص نفتی کاهش یافت.

از ماه ژوئن تاکنون یعنی زمانی که به دلیل پیشروی های تروریست های داعش در عراق، نفت برنت به ۱۱۶ دلار رسیده بود. قیمت ها بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۷ سنت کاهش به ۸۹ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته حدود ۲ دلار کاهش یافت که شدیدترین کاهش قیمت هفتگی در طی یک ماه اخیر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز