خبرگزاری کار ایران

به منظور کنترل بحران ناشی از خشکسالی؛

هر روز یک مانور «تنش آبی» در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۰۷

شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران و استان‌های همجوار با هم‌افزایی می‌توانند در شرایط بحرانی موفق‌تر عمل کنند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با بحران خشکسالی، اقدام به برگزاری مانورهای روزانه تنش آبی در شهر تهران می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هدف از اجرای این مانورها که از ۲۶ مهر لغایت اول آبان‌ماه و همزمان با برپایی جشنواره «شهر آماده» برگزار خواهد شد، ارتقای آگاهی عمومی و تقویت مشارکت مردم در اصلاح الگوی مصرف آب جهت عبور از بحران کم‌آبی است.

در همین زمینه، محمود پناهی‌آذر، رئیس اتاق بحران شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: مانورهای تنش آبی با محوریت آبرسانی اضطراری در شرایط خشکسالی برنامه‌ریزی شده است. در اجرای این مانورها، فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌های مردم در خصوص بحران آبی و چگونگی تعریف الگوی مصرف مناسب مد نظر قرار دارد و امیدواریم با برپایی این مانورها، همراهی مردم را در عبور از این شرایط بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران و استان‌های همجوار با هم‌افزایی می‌توانند در شرایط بحرانی موفق‌تر عمل کنند.

رئیس اتاق بحران شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: همه سازمان‌ها باید پیش از وقوع بحران جدی و فراگیر، با همدلی، هم‌افزایی و اطلاع‌رسانی، فرهنگ عمومی را در راستای اصلاح الگوی مصرف ارتقاء دهند و در این صورت است که در سال‌هایی که با بحران خشکسالی مواجه هستیم، می‌توانیم به عبور سلامت از این بحران‌ها امیدوار باشیم.

گفتنی است جشنواره «شهر آماده» با شعار «سلام تهران با دوام» با مشارکت سازمان‌ها‌ و نهاد دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از ۲۶ مهرماه لغایت اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز