خبرگزاری کار ایران

تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر ٢٠١۴ میلادی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۷۲

تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر ٢٠١۴ میلادی به دلیل افزایش نفت لیبی و عربستان، به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

اوپک در ماه سپتامبر ٢٠١۴ شاهد افزایش بی سابقه تولید نفت اعضای خود بود که دلیل آن رفع اختلال در کشورهایی مانند لیبی و عراق بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر ٢٠١۴ میلادی به دلیل افزایش نفت لیبی و عربستان، به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

بروز نکردن اختلال بیشتر در بازارهای نفتی نگرانی ویژه ای برای اعضای اوپک در باره سقوط قیمتهای نفت به وجود نیاورده است. هر چند گفته می شود که بودجه کشورهایی مانند ایران و روسیه با قیمتهای نفت پایین تحت فشار قرار می گیرد.

اطلاعات خبرگزاری رویترز که بر اساس داده ها و اطلاعات حرکت نفتکشها از شرکتهای مبداء، اوپک و مشاوران به دست آمد، نشان می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در ماه سپتامبر ٢٠١۴ روزانه ٣٠ میلیون و ٩۶٠ هزار بشکه نفت صادر کرده است. این سازمان در ماه اوت ٣٠ میلیون و ١٥٠ هزار بشکه نفت در روز عرضه کرده بود.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کامرزبنک، می گوید: لیبی تولید نفت خود را به طور چشم افسایی افزایش داده و با نگاه به آینده می بینیم که اوپک بیش از مقدار پیش بینی شده تقاضای نفت این سازمان در سال ٢٠١٥ نفت تولید می کند، این موضوع فشار را بر اعضای این سازمان پیش از برگزاری نشست آتی بیشتر می کند.

اوپک، نزدیک به یک سوم نفت مورد نیاز دنیا را تامین می کند و اعضای آن ماه نوامبر امسال دیدار خواهند داشت. بیشترین افزایش تولید نفت در میان کشورهای عضو اوپک در ماه گذشته مربوط به لیبی است که در میانه درگیریهای داخلی، ٢٨٠ هزار بشکه تولید نفت خود را بالا برد. عراق، نیجریه، آنگولا و عربستان نیز تولید نفت خود را افزایش دادند.

سطح تولید ماه سپتامبر اوپک بیشترین مقدار تولید نفت این سازمان از ماه نوامبر سال ٢٠١٢ میلادی است. در آن زمان، اوپک موفق به تولید و عرضه ٣١ میلیون و ۶٠ هزار بشکه شده بود. این در حالی است که تولید نفت اوپک به دلیل اختلال تولید نفت در کشورهایی مانند لیبی، در ماههای ابتدایی امسال کمتر از سقف تولید نفت سازمان بود.

عراق هم توانست در ماه سپتامبر همانند لیبی تولید نفت خود را با وجود درگیریهای شدید داخلی، بالا ببرد. همچنین، افزایش صادرات از پایانه های جنوبی عراق و نیز از اقلیم کردستان این کشور موجب بالا رفتن قیمتهای نفتی شد.

از سوی دیگر، تولید نفت نیجریه که در ابتدای سال با اختلال روبرو شده بود، در ماه سپتامبر افزایش یافت. آنگولا نیز توانست در این مدت از راه یک جریان نفتی جدید که به وسیله شرکت توتال اداره می شود، صادرات نفت خام خود را بالاتر ببرد.

عربستان، بزرگترین صادرکننده اوپک، به همراه کویت و امارات برای جبران کمبود عرضه کشورهای دیگر به شکل غیر رسمی تولید نفت خود را افزایش دادند. بررسی رویترز تغییر بیشتری را در کشورهای دیگر نشان نمی دهد.

اوپک پیش بینی کرده است که تقاضا برای نفت این سازمان در سال ٢٠١٥ میلادی به روزانه ٢٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه کاهش می یابد که این سطح یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه کمتر از مقدار کنونی تولید اعضای اوپک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز