خبرگزاری کار ایران

تولید نفت لیبی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۶۱

شرکت ملی نفت لیبی(ان او سی) اعلام کرد که با افزایش تولید نفت در میدان الشراره تا سطح ٢٠٠ هزار بشکه در روز، تولید نفت این کشور به روزانه ٩٢٥ هزار بشکه رسیده است.

کشور بحران زده لیبی موفق شد تولید نفت خام و صادرات این ماده نفتی پر ارزش را در ماه اوت امسال و پس از بازگشایی دوباره میدان نفتی الشراره بالا ببرد.

به گزارش ایلنال و به نقل از پایگاه خبری اویل رویو میدل ایست، شرکت ملی نفت لیبی(ان او سی) اعلام کرد که با افزایش تولید نفت در میدان الشراره تا سطح ٢٠٠ هزار بشکه در روز، تولید نفت این کشور به روزانه ٩٢٥ هزار بشکه رسیده است.

این شرکت لیبیایی عنوان کرده است که پس از آغاز تولید مجدد نفت در میدان بزرگ نفتی الشراره در ماه سپتامبر، تولید نفت لیبی در مدت کوتاهی به ٨٠٠ هزار بشکه در روز رسیده بود.

از سوی دیگر، پایانه صادرات نفت حریقه در شهر بندری طبرق پس از هشت ماه تعطیلی به دست تظاهرکنندگان و معترضان، به شکل کامل فعالیت خود را از سر گرفته است و به گفته مسئولان این پایانه اکنون ١٢٠ هزار بشکه نفت در روز صادر می کند.

رجب عبدالرسول، مدیر پایانه صادرات نفت حریقه، گفت: یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت داریم که برای چین در حال ارسال است، ضمن این که پایانه حریقه در ماه اوت، سه میلیون و ٨۴٥ هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر کرده است.

میدان نفتی الشراره با ظرفیت تولید ٣۴٠ هزار بشکه نفت در روز از بزرگترین میدانهای نفتی لیبی است.

لیبی که هم اکنون بر سر کنترل کشور و منابع نفتی به دو دسته تقسیم شده است، هم اکنون دو وزیر نفت دارد. ماشالله الزاویه که به همراه گروهی از مخالفان دولت رسمی لیبی کنترل طرابلس را در اختیار گرفته اند، روز یکشنبه(٣٠ شهریورماه) خود را به عنوان وزیر نفت این کشور معرفی کرد.

در همین حال، عمر الشکمک، وزیر نفت دولت رسمی لیبی اعلام کرد که همچنان تنها وزیر نفت کشور است و از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز