خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد؛

امضای قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آب‌وفاضلاب با بخش خصوصی هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۸۰

خوشبختانه در بخش آب اقدام‌های خوبی انجام شده است اما استان هرمزگان از حیثمنابع آب شیرین با محدودیت مواجه است که منابع آبی موجود تکافوی نیاز آبی آن را نمی‌کند و با توجه به ساحلی بودن این استان، بایستی از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا استفاده کرد.

وزیر نیرو از امضای قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های آب‌وفاضلاب در آینده نزدیک خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان در نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه تاکنون بیش از دوهزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب و آب‌شیرین‌کن بسته شده است، افزود: یک‌هزار میلیارد تومان دیگر قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب نیز طی هفته آینده منعقد می‌شود.

وزیر نیرو یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت آب و برق را فاصله معنادار قیمت تمام‌شده آب و برق با قیمت فروش آنها دانست و با بیان اینکه آب در بسیاری از مناطق کشور ازجمله استان هرمزگان ارزش فوق‌العاده‌ای دارد، تصریح کرد: ما معتقدیم که این دغدغه مانعی است که در برابر تمامی پویایی وزارت نیرو قرار گرفته و ضروری است با استفاده از تبصره ۳ بتوانیم تعرفه‌ها را به‌صورت عادلانه تعیین کنیم که هم به نفع مردم باشد و هم راه را برای فعالیت‌های بیشتر شرکت‌های این صنعت باز کند.

وی گفت: خوشبختانه در بخش آب اقدام‌های خوبی انجام شده است اما استان هرمزگان از حیثمنابع آب شیرین با محدودیت مواجه است که منابع آبی موجود تکافوی نیاز آبی آن را نمی‌کند و با توجه به ساحلی بودن این استان، بایستی از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا استفاده کرد.

چیت‌چیان گفت: تاکنون عمده آب‌شیرین‌کن‌ها با روش RO(نیاز به برق برای تولید آب) بوده است اما امروز با اجرای طرح تولید همزمان آب و برق(طرح تهاب)، می‌توانیم نیاز آب و برق استان‌های ساحلی را تامین کنیم.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ طرحی با اعتبار دولتی آغاز نشده است، تاکید کرد: بایستی تمامی منابع اعتباری دولتی خود را برای به بهره‌برداری رساندن طرح‌های موجود استفاده کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از دوهزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب و آب‌شیرین‌کن منعقد شده است که یک‌هزار میلیارد تومان دیگر نیز طی هفته آینده منعقد می‌شود ضمن آنکه شش‌هزار میلیارد تومان پروژه برای اجرای بخش خصوصی تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز