خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری؛

قوانین کشور به طور کامل ازتولید انرژی های نو حمایت نمی کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۹۲

هنوز قوانین و مقررات کشور به طور کامل از حرکت ارزشمند وشتابنده در حوزه تولید انرژی های نو حمایت نمی کند وضرورت تدوین مقررات ومشوق های حرکت درجهت شتابان تر شدن روند تولید انرژی های نو بیش ازپیش احساس می شود.

معاون رییس جمهوری گفت: هنوز قوانین و مقررات کشور به طور کامل از حرکت ارزشمند وشتابنده در حوزه تولید انرژی های نو حمایت نمی کند وضرورت تدوین مقررات ومشوق های حرکت درجهت شتابان تر شدن روند تولید انرژی های نو بیش ازپیش احساس می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری روز گذشته درآیین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۵۱۴ کیلووات، هفته دولت را فرصتی برای اعلام گوشه ای از خدمات و تلاش های خدمتگزاران درنقاط مختلف کشور دانست و گفت: هرچند یکی از مواهب بزرگی که ایران اسلامی از آن بهره مند است ۴۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت، به عنوان مجموع ذخایر نفتی و گازی کشور است.

وی درجمع پژوهشگران، کارآفرینان و فعالان حوزه انرژی های نو، یادآور شد: ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت وگاز جهان بوده؛ با این حال بسیار خوشحال هستیم که با وجود چنین جایگاهی درعرصه ذخایر سوخت های فسیلی در جهان، در ایران افکار و اندیشه های ارزشمند جوانان و دانشمندان این مرز و بوم حرکت شتابنده ای برای تولید انرژی های پاک انجام دادند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ۱۷۰ سیاست جدید دولت در عرصه خروج از رکود اقتصادی بدون تورم، خاطر نشان کرد: یکی از نکات مهم در سیاست های خروج غیرتورمی از رکود، تأمین مشوق های لازم برای تولید انرژی بیشتر در کشور با استفاده از سوخت پاک است.

شریعتمداری، با بیان اینکه مصرف انرژی در جهان طی سال های آتی با روندی رو به رشد مواجه خواهد بود، یادآور شد: براساس نتایج مطالعات انجام شده، تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از۷۰درصد به مصرف انرژی جهان افزوده خواهد شد و سهم استفاده ازسوخت های فسیلی که امروز درجهان ۸۰ درصد است، تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: استفاده از انرژی های نو وبویژه انرژی خورشیدی درجهان از ۴.۷ دهم به ۶.۲ دهم درصد رسیده است که البته این رقم قانع کننده نیست، اما در کشورمان به جهت گیری های اصولی که در دنیا در زمینه زیست محیطی داشتند، نزدیک می شویم.

وی در تبیین یکی از خصوصیات مهم بهره گیری از انرژی خورشیدی گفت: یکی از خصوصیات مهم این است که انرژی خورشیدی در اندازه های گوناگون، از یک واحد مسکونی کوچک تا ایجاد پلنت هایی که در حد و اندازه ۵۱۴ کیلوواتی است، قابلیت بهره برداری دارد.

شریعتمداری ازهزینه های اندک تعمیر ونگهداری نیروگاه خورشیدی، روش سهل و آسان راهبری این نیروگاه، سرعتی که درنصب و راه اندازی واحدهای تولید انرژی خورشیدی درجهان موجود است وعمر مفید بالای نیروگاه های خورشیدی(قریب ۲۵ سال) را از دلایل اساسی دانست که کشور را بیش از سایر انرژی های نو به سمت انرژی خورشیدی هدایت می کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه امروز بالغ بر ۹۸ درصد مصرف سوخت نیروگاه های کشور ازمحل سوخت های فسیلی است، خاطر نشان کرد: تنها ۲ درصد مصرف سوخت نیروگاه های کشور به سایر اقلام انرژی اختصاص دارد که بخش کوچکی ازآن انرژی خورشیدی است که امیدواریم در آینده بتوانیم برای افزایش این سهم، گام های قابل توجهی برداریم.

به گزارش ایلنا، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشورمان درشهرستان ملارد با حضور جمعی از مسئولان استانی وکشوری محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری وحائری معاون وزیر نیرو افتتاح شد.

ظرفیت این نیروگاه خورشیدی ۵۱۴ کیلووات در شبانه روز است که در مساحتی حدود ۱.۲ هکتار به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز