خبرگزاری کار ایران

زنگنه خبر داد؛

اولویت اول وزارت نفت، افزایش تولید گاز است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۱۹

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال ۹۲ به دلیل کمبود گاز معادل ۱۸ میلیارد دلار سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور مصرف شد تاکید کرد: اولویت اول وزارت نفت افزایش تولید گاز است؛ بر این اساس شاهد افزایش تولید میعانات گازی نیز خواهیم بود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال ۹۲ به دلیل کمبود گاز معادل ۱۸ میلیارد دلار سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور مصرف شد تاکید کرد: الویت اول وزارت نفت افزایش تولید گاز است؛ بر این اساس شاهد افزایش تولید میعانات گازی نیز خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه با حضور در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با تاکید بر اینکه سیاست‌های مقابله با رکود اقتصادی دولت مربوط به سال‌ ۹۳ و ۹۴ است، گفت: اقتصاد ایران به دلیل بحران ایجاد شده برای صنعت نفت وارد این رکود اقتصادی شد. بحرانی که از طریق کاهش صادرات نفت و مشکل در دریافت درآمدهای نفتی حاصل شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید در این شرایط در کوتاه مدت صادرات نفت خام کشور افزایش داد تا اینگونه درآمدهای نفتی افزایش یابد و ترازمبادلات خارجی مثبت شود؛ در این شرایط کالا و خدمات افزایش می‌یابد و امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها تأمین شود.

زنگنه با اعلام اینکه برای خروج اقتصاد از رکود دو اقدام دیگر؛ افزایش تولید گاز و بهینه سازی مصرف انرژی است گفت: تمرکز اقدامات وزارت نفت در افزایش تولید نفت خام و افزایش تولید گاز خواهد بود به طوری که بتوان در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ به دلیل کمبود گاز معادل ۱۸ میلیارد دلار سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور مصرف شد تاکید کرد: اولویت اول وزارت نفت افزایش تولید گاز است؛ بر این اساس شاهد افزایش تولید میعانات گازی نیز خواهیم بود.

وزیر نفت با یادآوری اینکه اقدامات مورد نظر الزاماتی مانند تأمین منابع دارد توضیح داد: برای تأمین هزینه این اقدامات راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها استفاده از معاملات سلف است؛ در این روش بر این اساس شهریور ماه امسال یک بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری از این معاملات در قالب پیش‌فروش فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی عرضه می‌شود تا از طریق این درآمد بتوانیم توسعه فازهای پارس جنوبی را سرعت ببخشیم.

به گفته زنگنه در صورتی که از طریق معاملات سلف حدود ۳هزار میلیارد تومان جذب شود می‌توان شاهد آثار ضد رکود و تورمی این اقدام بود.

وی با اعلام اینکه امسال صادرات فرآورده‌های نفتی به ۵میلیارد لیتر خواهد رسید گفت: در سال آینده این رقم به ۱۲میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

به گفته وی تولید واحدهای پتروشیمی در سال جاری بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.


وزیر نفت با اشاره به بند " ق " تبصره دو قانون بودجه گفت: بر اساس این بند گاز رسانی به روستاها، برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی توسعه خطوط مترو کمک به نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های برقی در کلانشهرها و توسعه جایگاه‌های cnG از اقداماتی است که باید انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز