خبرگزاری کار ایران

کره‌ای‌ها ساخت یک نیروگاه برق را در لیبی متوقف کردند

کد خبر : ۱۹۴۰۸۰

شرکت‌های کره‌ای هیوندای و دوسان ساخت یک نیروگاه برق در لیبی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کردند.

شرکتهای کره ای هیوندای و دوسان ساخت یک نیروگاه برق در لیبی را به دلیل نگرانی های امنیتی متوقف کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز, مدیر عامل نیروگاه ١۴٠٠ مگاواتی برق شهر سرت لیبی و سخنگوی شورای این شهر اعلام کردند: شرکتهای هیوندای و دوسان کره جنوبی به دلیل نگرانیهای امنیتی، ساخت این نیروگاه برق در شهر سرت را به حالت تعلیق در آوردند.

ابوبکر مخیونه، مدیرعامل این نیروگاه گفت: این توقف موقتی است و این شرکتها از سوی دولت کره جنوبی دستور داشتند تا به دلیل شرایط امنیتی در لیبی، این کشور را ترک کنند.

وی افزود: حدود ٥٧٠ نیروی خارجی که برای شرکت هیوندا و ٣٨٢ نیروی دیگر که برای شرکت دوسان کار می کردند، از روز شنبه(١٨ مرداد ماه) خروج از لیبی را آغاز کرده اند.

لیبی از زمان سرنگوی معمر قذافی، حکمران سابق این کشور در سه سال گذشته، با بدترین خشونتها رو به روست و نظامیان رقیب در حال جنگ برای در اختیار گرفتن کنترل دو شهر بزرگ لیبی برای بیش از یک ماه هستند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای غربی دیپلماتهای خود را به منظور حفاظت از آنها از لیبی خارج کرده اند.

شرکتهای هیوندای اینجینیرینگ اند کانستراکشن و دوسان اینجینیرینگ در سال ٢٠٠٧ میلادی به همراه شرکتهای بچتل آمریکا، جئوسیان فرانسه و گاما انرژی ترکیه، یک قرارداد ١, ٥ میلیارد دلاری برای ساخت و مدیریت یک نیروگاه برق در لیبی را در اختیار گرفتند.

مخیونه اعلام کرد: شرکت بچتل هنوز بدون کارکنان آمریکایی در حال فعالیت در شهر سرت است، اما ٣٥٠ کارگر متعلق به شرکت گاما انرژی پس از یک توقف کوتاه به شهر سرت بازگشته اند و شرکت جئوسیان نیز پس از پایان قراردادش، هم اکنون لیبی را ترک کرده است.

نیروگاه برق گالف قرار بود که فعالیت را با ۴ واحد نفت سوز و هر یک با ٣٥٠ مگاوات تولید در سال ٢٠١۴ آغاز کند، اما ساخت آن به دلیل جنگ در لیبی متوقف شده و تاکنون تنها یک واحد ١٧٥ مگاواتی تولید را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز