خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری روسیه:

شرکت آمریکایی اکسون موبیل را شریکی قدیمی و قابل اعتماد خواند

کد خبر : ۱۹۴۰۷۶

ولادیمر پوتین، از طریق ارتباط ویدیوئی با مدیران عامل روسنفت و اکسون موبیل روسیه، دستور آغاز عملیات ٧٠٠ میلیون دلاری اکتشاف نفت در دریای کارا را اعلام و شرکت آمریکایی اکسون موبیل را «شریکی قدیمی و قابل اعتماد» توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه همزمان با صدور دستور آغاز عملیات حفاری در اقیانوس منجمد شمالی، اکسون موبیل آمریکا را به دلیل همکاری با روسیه با وجود تحریمها تحسین کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری نیوزدی، ولادیمر پوتین، از طریق ارتباط ویدیوئی با مدیران عامل روسنفت و اکسون موبیل روسیه، دستور آغاز عملیات ٧٠٠ میلیون دلاری اکتشاف نفت در دریای کارا را اعلام و شرکت آمریکایی اکسون موبیل را «شریکی قدیمی و قابل اعتماد» توصیف کرد.

پوتین در این مراسم گفت: با وجود دشواری‌های سیاسی کنونی، عمل‌گرایی و حس مشترک غلبه دارد و امروزه موفقیت تجاری با همکاری‌های موثر بین‌المللی حاصل می‌شود و شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی این مسئله را به خوبی می‌فهمند.
عملیات اکتشاف نفت روسیه در اقیانوس منجمد شمالی، اولین گام این کشور در دسترسی به منابع جدید انرژی به منظور کمک به حفظ سطح تولید نفت این کشور به شمار می‌رود. روسیه هم‌اکنون روزانه بیش از ١٠ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل اختلاف با روسیه بر سر مسئله اوکراین تحریم‌هایی را علیه صنعت نفت این کشور اعمال کردند. با این حال اکسون موبیل، بزرگترین شرکت انرژی دنیا، همچنان به همکاری‌ خود با روسیه ادامه می‌دهد.
گفته می‌شود، از آنجا که اکسون موبیل قرارداد اجاره دکل حفاری برای استفاده در دریای کارا را قبل از اعلام تحریمها امضا کرده است، می‌تواند به فعالیت خود با روسنفت ادامه دهد.

اکسون موبیل که تولید نفت آن در پایین‌ترین میزان در پنج سال گذشته قرار دارد به همراه روسنفت از دو سال پیش مشغول بررسی طرح حفاری «یونیورستیتسکایا» هستند.
شرکت انگلیسی بی پی نیز با وجود آنکه ایگور سچین، مدیر عامل روسنفت در لیست تحریم‌های غرب قرار دارد، ‌ به دلیل دارا بودن سهم ٢٠ درصدی در این شرکت، همچنان به همکاری با آن ادامه می‌دهد.

یونیورستیتسکایا تنها یکی از ۴٠ چاه دریایی است که روسنفت در نظر دارد تا سال ٢٠١٨ برای اکتشاف نفت در اقیانوس منجمد شمالی مورد آزمایش قرار دهد.
منطقه هدف حفاری روسنفت وسعتی به اندازه شهر مسکو دارد و احتمال می‌رود حدود ٩ میلیارد بشکه نفت در آن وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز