خبرگزاری کار ایران

اوپک در ماه ژوئیه روزانه ٣٠, ١٣ میلیون بشکه نفت تولید کرد

کد خبر : ۱۹۳۲۳۲

بنابر تازه ترین ارزیابی پلاتس از مقامها و تحلیلگران صنعت نفت، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در ماه ژوئیه گذشته و نخستین بار از ماه فوریه گذشته به دلیل افزایش تولید لیبی وعربستان سعودی به بالای ٣٠ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بنا بر تازه ترین ارزیابیهای پلاتس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در ماه ژوئیه گذشته ٣٠, ١٣ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از لایو تریدینگ نیوز، بنابر تازه ترین ارزیابی پلاتس از مقامها و تحلیلگران صنعت نفت، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در ماه ژوئیه گذشته و نخستین بار از ماه فوریه گذشته به دلیل افزایش تولید لیبی وعربستان سعودی به بالای ٣٠ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این ارزیابی نشان می دهد که میانگین تولید ماه ژوئیه ١٢ کشور عضو اوپک ٣٠, ١٣ میلیون بشکه در روز بوده که ١٩٠ هزار بشکه در روز بیشتر از ٢٩. ٩۴ میلیون بشکه در روز تولید نفت ماه ژوئن این سازمان بوده است.
جان کینگستون، مدیر جهانی اخبار پلاتس گفت: پیش بینی آژانس بین المللی انرژی برای نفت خام اوپک در نیمه دوم امسال بین ٣٠, ٥ و ٣٠. ٧ میلیون بشکه در روز است که این رقمها بیشتر از مقدار تولیدی است که اوپک دارد.

وی افزود: این خبرها که اوپک تولید خود را به بالای ٣٠ میلیون بشکه در روز رسانده برای همه کشورهای مصرف کننده که نگران افزایش فشارها روی قیمتها هستند، اخبار خوبی است.
تولید نفت لیبی از ٢۴٠ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن با ٢٠٠ هزار بشکه در روز افزایش به روزانه ۴۴٠ هزار بشکه در ماه ژوئیه رسیده است که بالاترین رقم از ماه ژانویه گذشته بوده است.

تولید نفت لیبی در ماه ژانویه گذشته روزانه ٥٣٠ هزار بشکه برآورد شده بود.
مقامهای لیبیایی توانسته بودند که تولید نفت خام خود را از ماه ژوئیه گذشته و به دنبال یک سری توافقها در ماهها و هفته های اخیر با گروههای مختلف درگیر در تعطیلی میدانها و بنادر نفتی این کشور، در حدود ۴٥٠ تا ٥٠٠ هزار بشکه در روز نگه دارد.

بنا بر ارزیابی پلاتس، تولید نفت عربستان سعودی با ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش به روزانه ٩, ٩ میلیون بشکه در رسیده بود.
الجزایر و امارات نیز از دیگر کشورهای عضو اوپک بودند که افزایش اندک تولید داشتند.

افزایش حجم کلی ٣۶٠ هزار بشکه در روز، افت ١٧٠ هزار بشکه در روز تولید نفت آنگولا، عراق و نیجریه را جبران کرده بود.
اوپک پیش بینی کرده است که میانگین تقاضا برای نفت خام این سازمان در نیمه دوم امسال روزانه ٣٠, ۴ میلیون بشکه باشد.

اوپک پیش بینی می کند که میانگین تقاضای نفت خامش برای سال ٢٠١٥ با ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش به ٢٩, ۴ میلیون بشکه در روز برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز