خبرگزاری کار ایران

چین کشتی های حمل ال ان جی بیشتری می سازد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۷۳

چین قصد دارد به منظور بخشی از برنامه بازسازی صنعت کشتی سازی خود، کشتی های حمل ال ان جی جدیدی بسازد.

چین قصد دارد به منظور بخشی از برنامه بازسازی صنعت کشتی سازی خود، کشتی های حمل ال ان جی جدیدی بسازد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، صنعت کشتی سازی چین قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه بازسازی این صنعت و تامین امنیت زنجیر عرضه انرژی به چین، در باقیمانده دهه جاری حدود ١٠ میلیارد دلار سفارش برای ساخت کشتی های حمل ال ان جی جدید بگیرد.

این برنامه توانایی چین را در ساخت کشتی هایی با تکنولوژی بالا افزایش می دهد و چالشی را فراروی صنعت کشتی سازی کره جنوبی و ژاپن که برای ٣٠ سال عرضه کنندگان اصلی کشتی های بزرگ حمل ال ان جی بوده اند، قرار می دهد.
بنا بر برآوردهای آژانس ایمنی کشتی ای بی سی(the American Bureau of Shipping)، انتظار می رود که تا پایان سال ٢٠٢٠ میلادی حدود ٥٠ فروند کشتی حمل ال ان جی یا بیش از ٢٠ درصد از ٢٢٥ فروند کشتی حمل ال ان جی که قرار است به ناوگان جهانی این صنعت افزوده شود، در چین و به منظور تحویل گاز به بنادر این کشور ساخته شود.

وابستگی چین به کشتی های حمل ال ان جی داخلی، این کشور را ملزم به ساخت پایانه های جدید ال ان جی می کند، ضمن آنکه تسلط و کنترل بیشتری را روی زنجیر انرژی خود خواهد داشت.
اندرو بریدسون، مدیر توسعه تجارت در موسسه مشاوره انرژی و ترانزیت بی ام تی آسیا پاسفیک در سنگاپور گفت: بدون در نظرگرفتن دسترسی به بازار کشتی های حمل ال ان جی، چین بخش عمده ای از محموله های ال ان جی را با کشتی های ساخت داخل ترانزیت خواهد کرد.

سفارش ساخت بیش از ٧٠ درصد از حدود ١٢٥ کشتی حمل و ذخیره سازی ال ان جی هم اکنون به کشتی سازان کره جنوبی مانند دوو شیپ بیلدینگ اند مرین اینجینیرینگ و سامسونگ هوی اینداستریز داده شده است.
با این حال، بر اساس میانگین هزینه ٢٠٠ میلیون دلاری لازم برای ساخت یک کشتی حمل ال ان جی، این سفارشها تنها کمی بیش از نصف کل سرمایه گذاری حدود ٥٠ میلیارد دلاری لازم برای توسعه ناوگان ٣٩۴ فروندی کشتی حمل ال ان جی جهان را تشکیل می دهد.

سال گذشته میلادی ۶ کشتی حمل ال ان جی ساخته شده توسط شرکت هودانگ - ژانگهوا نیمی از واردات ال ان جی چین را به خود اختصاص داد و باقیمانده کشتی ها به منظور واردات گاز از تولیدکنندگانی مانند قطر و اندونزی اجاره شده بود.
شرکت هودانگ - ژانگهوا هم اکنون قراردادهایی برای ساخت ١۴ فروند کشتی حمل ال ان جی از پاپوآ گینه نو و استرالیا به چین در دست دارد.

کشتی سازی دالیان نیز در حال مذاکره برای ساخت ۴ کشتی حمل ال ان جی هر یک به ارزش حدود ٢٣٠ میلیون دلار است.
بیل سمبر، معاون رئیش بخش توسعه گاز جهانی ای بی اس گفت: چین به تنهایی برای توسعه ناوگان حمل ال ان جی خود به حدود ٩ تا ١٠ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

بنا بر اعلام یک رقیب کره جنوبی که می گوید شرکتهای چینی هنوز فاقد تجربه برای در اختیار گرفتن سفارشهای بین المللی هستند، کشتی سازان چینی احتمال دارد که به این زودی ها نتوانند سفارشهای خارج از چین را در اختیار بگیرند.
چوئی یانگ - کئون، یک مدیر تیم برنامه ریزی بازاریابی در شرکت سامسونگ هوی گفت: کشتی سازان چینی تنها برای طرحهای داخلی واردات ال ان جی استفاده می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز