خبرگزاری کار ایران

همکاری آتاباسکا و شرکت ملی نفت چین در توسعه ماسه های نفتی کانادا

کد خبر : ۱۹۱۸۶۸

دو شرکت نفتی آتاباسکا و سی ان پی سی اعلام کردند که قرارداد ١, ٢٣ میلیارد دلاری استخراج نفت از ماسه های نفتی کانادا را، که در ماه آوریل رونمایی شد، نهایی می کنند.

شرکت نفتی آتاباسکا و شرکت ملی نفت چین(سی ان پی سی) از قرارداد استخراج نفت از ماسه های نفتی کانادا پرده برداشتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دو شرکت نفتی آتاباسکا و سی ان پی سی اعلام کردند که قرارداد ١, ٢٣ میلیارد دلاری استخراج نفت از ماسه های نفتی کانادا را، که در ماه آوریل رونمایی شد، نهایی می کنند.

مائو زفنگ، مسئول روابط سرمایه گذاران شرکت پتروچاینا، یکی از شرکتهای تابعه سی ان پی سی، در هفته های اخیر ضمن دیدار با سرمایه گذاران در نیویورک، به پرسشهای آنها درباره قرارداد ماسه های نفتی در شمال ایالت آلبرتای کانادا پاسخ داد.

وی تصریح کرد: من گفته بودم که تا جایی که می دانم هیچ نشانی از این که پتروچاینا از این قرارداد انصراف دهد، وجود ندارد.

ماتیو تایلور، سخنگوی شرکت آتاباسکا، با اعلام این که این شرکت با مدیران سی ان پی سی در کانادا در حال نهایی کردن قراداد هستند، گفت: ما کاملا بر این باوریم که این قرارداد به موقع بسته می شود.

شرکت آتاباسکا که در کالیاری مستقر است در ماه آوریل در تلاش بود که ۴٠ درصد سهام خود را در یک پروژه ماسه های نفتی به ارزش ١, ٣٢ میلیارد دلار کانادا به واحدی از شرکت سی ان پی سی بفروشد.

بر اساس این گزارش، عدم دریافت مبلغ قرارداد پس از گذشت سه ماه سبب نگرانی آتاباسکا و سقوط ارزش سهام این شرکت به پایین ترین سطح در هفت ماه اخیر در معاملات بازار بورس تورنتو شده است.

آتاباسکا روز دوشنبه(۶ مرداد ماه) در بیانیه ای با اشاره به همکاری با شرکت فونیکس انرژی هولدینگ، یکی از شرکتهای تابعه سی ان پی سی، برای نهایی کردن قرارداد، اعلام کرد که بازار را در جریان آخرین تحولات قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز