خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی:

پایان اعتبار بنزین ۴۰۰ تومانی مشخص نیست

کد خبر : ۱۹۱۸۵۱

تاکنون زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ۴٠٠ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف این فرآورده با نرخ یاد شده کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

تعطیلات عیدسعید فطر و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، موجودی بنزین ۴٠٠ تومانی در کارتهای سوخت را به کمتر از یک میلیارد لیتر رساند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: هم اینک ٩٥٠ میلیون لیتر بنزین با نرخ ۴٠٠ تومان در کارتهای سوخت باقی مانده که ٨٠٠ میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای سواری است.

مصطفی کشکولی افزود: همچنین از این میزان، ١٥٠ میلیون لیتر نیز موجودی بنزین ۴٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت موتور سیکلتها است.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ۴٠٠ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف این فرآورده با نرخ یاد شده کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ ۴٠٠ تومان در ١٧ فروردین امسال، دو میلیارد و ٧١۴ میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ٥۶١ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

بنزین موجود در کارتهای سوخت(خودرو سواری و موتورسیکلت) با نرخ ۴٠٠ تومان، پیش از شروع مسافرتهای نوروزی ٢, ٥ میلیارد لیتر بود.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی(نوروز) موجودی بنزین ۴٠٠ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ٧١۴ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ۴٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نسبت داد.

این موضوع موجب شد که مردم نیز در تعطیلات نوروز امسال تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای مصرف بنزین با نرخ ۴٠٠ تومان، بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان را در باک خودروهای خود بریزند.

آمارها نشان می دهند موجودی بنزین ۴٠٠ تومانی در هفته سوم تیرماه امسال به ١, ٣ میلیارد لیتر کاهش یافت که ١. ١ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ٢٠٠ میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.

این آمارها نشان می دهد پس از پایان تعطیلات نوروزی تاکنون، یک میلیارد و ٧۶۴ میلیون لیتر از موجودی بنزین ۴٠٠ تومانی مانده در کارتهای سوخت کاهش یافته و به دیگر بیان مصرف شده است.

هم اینک که در دهه دوم مردادماه قرار داریم و تا پایان شهریور نیز هنوز فرصت زیادی باقیست، به نظر می آید شاید نیاز به آن نباشد که خط پایانی بر استفاده از ٩٥٠ میلیون لیتر بنزین ۴٠٠ از سوی دولت مشخص شود و انتظار می رود این مقدار بنزین باقیمانده در کارتهای سوخت تا پایان شهریور پایان یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز