خبرگزاری کار ایران

ایران سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است

کد خبر : ۱۹۱۱۰۳

اداره اطلاعات انرژی آمریکا(یی آی ای) اعلام کرد که ایران با تولید روزانه ٣, ٢۴٧ میلیون بشکه نفت در چهار ماه نخست امسال، سومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ایران با تولید روزانه ٣, ٢۴٧ میلیون بشکه نفت در چهار ماه نخست سال ٢٠١۴، سومین تولید کننده نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ترند آذربایجان، اداره اطلاعات انرژی آمریکا(یی آی ای) اعلام کرد که ایران با تولید روزانه ٣, ٢۴٧ میلیون بشکه نفت در چهار ماه نخست امسال، سومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک بود.

یی آی ای در تازه ترین گزارش ماهانه خود که ٢٨ ژوئیه(۶ مردادماه) منتشر شد، اعلام کرد: تولید نفت خام ایران در دوره مورد بررسی در مقایسه با میانگین تولید سال ٢٠١٣ میلادی روزانه ١٣۴ هزار بشکه افزایش داشته است.
یی آی ای اعلام کرد: ایران در سال ٢٠١٣ میلادی با تولید روزانه ٣, ١١٣ میلیون بشکه نفت، جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان اوپک را در اختیار داشت.

عربستان سعودی با تولید روزانه ٩, ٨٠١ میلیون بشکه نفت در چهار ماه نخست امسال، بزرگترین تولیدکننده نفت در اوپک بود.

عراق نیز با تولید ٣, ٢٩ میلیون بشکه نفت در روز در دوره مورد بررسی، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان اوپک بود.
کل تولید نفت اوپک در چهار ماه نخست امسال ٣٢, ٠٥٥ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٢٩٨ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

تولید نفت ایران در ماه آوریل گذشته ٣, ٢٣٠ میلیون بشکه در روز بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٠۶ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز