خبرگزاری کار ایران

نفت کردستان عراق به سواحل آمریکا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۳۰

نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق به در حالی به سواحل فلوریدای آمریکا رسیده است که هنوز بر سر آینده محموله آن بحثوجود دارد زیرا مشخص نیست چه کسی حق فروش آن را دارد.

نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق دیروز(شنبه ۴ مردادماه) به سواحل آمریکا رسید اما هنوز مسئله اصلی برای خرید و فروش آن در عراق باقیمانده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق به در حالی به سواحل فلوریدای آمریکا رسیده است که هنوز بر سر آینده محموله آن بحثوجود دارد زیرا مشخص نیست چه کسی حق فروش آن را دارد.

اندی کندریک، سخنگوی گارد ساحلی آمریکا دیروز(شنبه، ۴ مردادماه) اعلام کرد که نفتکش یونایتد کالوریتا به وسیله شرکت خدمات مدیریتی یونی کام اداره می شود.

اطلاعات دریافتی بلومبرگ نشان می دهد این نفتکش بر اساس برنامه یکشنبه(٥مردادماه) در بندر گالوستون در تگزاس پهلوگیری می کند.

اقلیم کردستان عراق در تلاش است با فروش مستقیم نفت تولید شده در این اقلیم از درآمدهای حاصل از آن در جهت استقلال بیشتر از دولت مرکزی عراق استفاده کند. در همین حال، بغداد بارها اعلام کرده است که تمامی درآمدهای نفتی کشور به دولت مرکزی تعلق دارد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد: می دانیم که یک نفتکش اکنون در آبهای فلوریدا است، اما سیاستهای ما تغییر نکرده است، منابع انرژی عراق به همه مردم این کشور تعلق دارد.

تولیدکنندگان نفت به شکلی فعال و هماهنگ با دولت اقلیم کردستان بهره برداری از منابع این منطقه را آغاز کرده اند. دولت اقلیم کردستان نیز از میانه ژوئن امسال و همزمان با شروع شورشهای شبه نظامیان داعش، سلطه خود بر منطقه نفت خیز کرکوک در شمال عراق را گسترده کرد و کنترل این منطقه را در اختیار گرفت.

برآورد می شود در ماه ژوئن ٢٠١۴ میلادی عراق در میان سایر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) بیشترین تولید نفت پس از عربستان را داشته است. بر اساس ارزیابی دولت اقلیم کردستان در این منطقه نزدیک به ۴٥ میلیارد بشکه نفت وجود دارد.

کاپیتان نفتکش تا کنون دستوری برای پهلوگیری در بندرهای هوستون یا گالوستون دریافت نکرده است بنابراین برای این که دید این نفتکش برای تخلیه بار در یکی از بزرگترین پالایشگاههای آمریکا حرکت می کند اندکی زود است.

برای راهبری کشتی به سمت مسیری خاص فرمان ها باید حداقل چهار ساعت زودتر به کاپیتان کشتی اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز