خبرگزاری کار ایران

در ۴ ماه نخست امسال؛

تولید محصولات پتروشیمی ایران بیش از ٥ درصد افزایش یافت

کد خبر : ۱۸۹۴۴۷

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه با افزایش میزان خوراک، تولید مجتمع های پتروشیمی کشور بزودی افزایش می یابد، اظهار داشت: بتازگی واحدهای جدید مانند، پتروشیمی ایلام و پلیمر کرمانشاه وارد مدار تولید شده اند.

تولید محصولات پتروشیمی به دلیل وارد مدار شدن چهار ترین فازهای ١٥ و ١۶ و ١٢ در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش یافت.
به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه با افزایش میزان خوراک، تولید مجتمع های پتروشیمی کشور بزودی افزایش می یابد، اظهار داشت: بتازگی واحدهای جدید مانند، پتروشیمی ایلام و پلیمر کرمانشاه وارد مدار تولید شده اند.

علی محمد بساق زاده پیش بینی کرد که در صورت پایداری در تامین خوراک، امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود ۴٨ میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه راه اندازی فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی تحولی بزرگ در زمینه تامین خوراک پتروشیمی ها در بخش متان، اتان و میعانات گازی ایجاد خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی یا متان از طریق این فازها به تولید کشور افزوده می شود که می تواند کمک زیادی به مجتمع های پتروشیمی مصرف کننده، کند.

** کاهش ١, ٥ میلیون تنی محصولات پتروشیمی به دلیل کمبود خوراک

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با یادآوری اینکه به طور معمول در فصل زمستان به دلیل کمبود گاز متان تعداد زیادی از مجتمع های صنعتی به ویژه پتروشیمی ها از مدار تولید خارج می شود، گفت: سال گذشته به دلیل کمبود خوراک در این فصل، تولید محصولات پتروشیمی کشور بیش از ١, ٥ میلیون تن کاهش یافت، از این رو به نظر می رسد با افزایش تولید در پارس جنوبی دیگر شاهد این موضوع نباشیم.

وی با بیان این که پارسال مجتمع های پتروشیمی در اوج مصرف گاز با کمبود خوراک ١۶٠ میلیون مترمکعبی روبرو بودند، تصریح کرد: انتظار می رود مجتمع های تولیدکننده متانول، اوره و آمونیاک کشور امسال با کمبود خوراک روبرو نشوند.

گفتنی است، چندی پیش معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته بود: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران در سال گذشته میلادی به حدود ۶٠ میلیون تن رسید.

محمدحسن پیوندی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید ٥٥ میلیون تن محصولات پتروشیمی، افزوده بود: در صورت بهره برداری از این طرحها سالانه ٢۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی روانه بازار می شود.

وی تصریح کرده بود: میانگین پیشرفت این طرحها حدود ٢٠ درصد است و برای اجرای آنها باید ٣٣ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

برپایه این گزارش، تا پایان سال ٢٠١٥ حدود یک میلیون تن پلی اتیلن به ظرفیت موجود کشور افزوده می شود و با بهره برداری از فازهای ١٥ و ١۶ و همچنین ١٧ و ١٨ خوراک این مجتمع ها نیز تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز