خبرگزاری کار ایران

واردات نفت هند از ایران به ۱۱ میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۸۲

هند در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس امسال، ۱۱ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد، در حالی که این رقم در سال مالی گذشته ۱۳.۱۴ میلیون تن بود. واردات نفت هند از ایران در سال ۱۴-۲۰۱۳،۵. ۸۱ درصد کل واردات نفت هند را به خود اختصاص داد، در حالی که سال گذشته سهم نفت ایران از واردات نفت هند ۷.۱۱ درصد بود.

واردات نفت هند از ایران در سال مالی ۲۰۱۳/۲۰۱۴ به ۱۱ میلیون تن رسید در حالی که این کشور ۴ سال پیش ۲۱.۲ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه های هندی، هند وابستگی خود به نفت ایران را به کمتر از ۶ درصد کاهش داده و واردات نفت از کشورهای دیگر نظیر کلمبیا و مکزیک را افزایش داده است.

منابع رسمی گفتند، هند در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس امسال، ۱۱ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد، در حالی که این رقم در سال مالی گذشته ۱۳.۱۴ میلیون تن بود. واردات نفت هند از ایران در سال ۱۴-۲۰۱۳،۵. ۸۱ درصد کل واردات نفت هند را به خود اختصاص داد، در حالی که سال گذشته سهم نفت ایران از واردات نفت هند ۷.۱۱ درصد بود.

هند به دلیل تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران، به صورت پیوسته واردات نفت از ایران را کاهش می دهد. این کشور در سال مالی ۱۰-۲۰۰۹، به میزان ۲۱.۲۰ میلیون تن نفت از ایران وارد می کرد. این رقم در سال های ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۲-۲۰۱۱ به ترتیب به ۱۸.۵۰ و ۱۸.۱۱ میلیون تن کاهش یافت.

بر این اساس واردات نفت هند از ایران طی ۴ سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

واردات نفت هند از ایران در سال ۱۳-۲۰۱۲ یعنی همان سالی که تحریم های آمریکا علیه تهران تشدید شد، به ۱۳.۱۴ میلیون تن کاهش یافت. منابع آگاه گفتند، ایران در سال ۱۱-۲۰۱۰ پس از عربستان دومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود، اما در سال ۱۴-۲۰۱۳ به رتبه ششم تنزل یافته است.

عربستان با فروش ۳۸.۱۸ میلیون تن نفت به هند در سال ۱۴-۲۰۱۳، با اختصاص ۲۰.۱۸ درصد نفت وارداتی هند به خود همچنان بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است.

هند از مجموع ۳۵ کشور تولید کننده نفت در سراسر جهان، ۱۸۹.۲۴ میلیون تن نفت وارد کرده است. عراق با صدور ۲۴.۶۳ میلیون تن نفت به هند مقام دوم را پس از عربستان در بین تامین کنندگان نفت هند در اختیار دارد. پس از عراق، کشورهای کویت با ۲۰.۳۵، نیجریه با ۱۶.۳۶ و امارات با ۱۳.۹۸ میلیون تن در رده های سوم تا پنجم قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز