خبرگزاری کار ایران

معاون ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه:

پاکستان از تحریم‌های ایران تخطی نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۶۵

اسلام‌آباد خواهان حل مسالمت‌آمیز مسائل میان ایران و آمریکا است اما از تحریم‌های علیه ایران تخطی نخواهد کرد.

معاون ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه با توضیح اینکه پاکستان خواهان داشتن روابط ویژه با ایران است، گفت: ما نمی‌خواهیم تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور را نقض کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از نیوز اینترنشنال، طریق فاطمی معاون ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه در گفت‌و گو با اندیشکده آمریکایی کارنگی گفت: اسلام‌آباد خواهان حل مسالمت‌آمیز مسائل میان ایران و آمریکا است اما از تحریم‌های علیه ایران تخطی نخواهد کرد.

وی افزود: پاکستان خواهان داشتن روابط ویژه با ایران است و به همین علت است که نخست‌وزیر به منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی به ایران سفر کرد اما ما نمی‌خواهیم تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را نقض کنیم.

فاطمی توضیح داد: چین اطمینان قطعی داده است که مشکل عظیم انرژی(پاکستان) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آنها به توافقی رسیده‌اند که می‌توان آن را یک کریدور اقتصادی خواند. در این طرح یک ارتباط زمینی میان کاشغر و گوادر ایجاد می‌شود. یک شبکه راه‌آهن در بخش همکاری‌ها در بخش نیرو نیز مورد نظر قرار گرفته است. انتظار می‌رود که یک تاسیسات تولید برق با سوخت زغال‌سنگ نیز با کمک چین احداثشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز