خبرگزاری کار ایران

تولید نفت خام نیجریه کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۱۴

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی نیجریه در سه ماه نخست ٢٠١۴،۶, ٢١ درصد بوده است در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال ۴.۴٥ درصد بود.

اداره ملی آمار نیجریه از افت روزانه ٣٠ هزار بشکه ای تولید نفت خام این کشور در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از نشریهپلاتس، داده های اداره ملی آمار نیجریه نشان می دهد تولید نفت خام این کشور آفریقای غربی در سه ماه نخست امسال به دو میلیون و ٢۶٠ هزار بشکه رسید، به طوری که نرخ رشد اقتصادی این کشور در دوره مورد بررسی ۶, ٢١ درصد بوده است.

این اداره اعلام کرد: تولید نفت خام نیجریه در سه ماه نخست امسال نسبت به رقم روزانه دو میلیون و ٢٩٠ هزار بشکه سه ماه نخست ٢٠١٣، روزانه ٣٠ هزار بشکه کاهش نشان می دهد با این وجود از رقم روزانه یک میلیون و ٨٧٠ هزار بشکه در پایان سال ٢٠١٣ بالاتر بوده است.

این گزارش می افزاید: نرخ رشد تولید ناخالص داخلی نیجریه در سه ماه نخست ٢٠١۴،۶, ٢١ درصد بوده است در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال ۴.۴٥ درصد بود.
اندرویاکوبو، رئیس شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد: میانگین تولید کنونی نفت خام نیجریه بیش از دو میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه است و انتظار می رود با توجه به مقابله دولت با سرقتهای نفتی و جلوگیری از حمله به تاسیسات تولید نفت با افزایش روبرو شود.

اداره ملی آمار نیجریه اعلام کرد: انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی نیجریه امسال به ۶, ١٩ درصد برسد که این رقم در مقایسه با رقم ٥. ٥ دردصد در سال ٢٠١٣ رشد نشان می دهد و افزایش تولید نفت خام یکی از دلایل آن به شمار می آید.

فروش نفت خام بخش عمده ای از اقتصاد نیجریه را شامل می شود اما حجم بالای سرقتهای نفتی و چالشهای امنیتی مانع از تحقق هدف تولید روزانه سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه ای و از دست رفتن درآمد ۶ میلیارد دلاری این کشور آفریقای غربی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز