خبرگزاری کار ایران

ایران مالک بزرگ ترین ناوگان نفتکش در اوپک

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۹۸

بر اساس جدیدترین گزارش «بولتن آماری سالیانه» اوپک، ایران در سال گذشته میلادی ۳۲۱ حلقه چاه نفت و گاز را تکمیل کرده است.

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد چاه‌های نفت و گاز تکمیل شده ایران از ۳۲۳ حلقه در سال ۲۰۱۲ به ۳۲۱ حلقه در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است و این کشور با دارا بودن ۴۷ فروند، بیشترین تعداد نفتکش را در میان کشورهای عضو اوپک در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، بر اساس جدیدترین گزارش «بولتن آماری سالیانه» اوپک، ایران در سال گذشته میلادی ۳۲۱ حلقه چاه نفت و گاز را تکمیل کرده است.
بر اساس این گزارش، تعداد چاه‌های تکمیل شده ایران نسبت به سال ۲۰۱۲، دو حلقه کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۲، ایران ۳۲۳ حلقه چاه نفت و گاز را توسعه داده بود.
بر اساس آمار این گزارش، ایران در سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۰۴ حلقه چاه نفت و گاز را توسعه داده است و این تعداد در سال پس از آن به ۳۲۳ حلقه چاه رسیده است که نشان از افزایش ۱۱۹ حلقه‌ای این چاه‌ها دارد.
همچنین توسعه و تکمیل چاه‌های نفت و گاز ایران در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲(۸۸ تا ۹۱) نیز از ۱۶۰ حلقه چاه به ۳۲۳ حلقه چاه رسیده که رشد حدود ۲۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.
عربستان نیز در سال گذشته میلادی ۴۲۹ حلقه چاه نفت و گازی را تکمیل کرده که نسبت به سال ۲۰۱۲ از افزایش ۶۷ حلقه چاه به چاه های تکمیل شده این کشور خبر می‌دهد.
بیشترین تعداد چاه تکمیل شده به کویت با ۵۹۰ حلقه چاه نفت و گاز تعلق دارد. پس از آن عربستان و ونزوئلا با ۴۲۹ و ۴۱۵ حلقه چاه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. ایران با ۳۲۱ حلقه چاه نفت و گاز تکمیل شده در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
تکمیل چاه‌های نفت و گاز در این گزارش شامل توسعه و استخراج نفت و گاز از این چاه‌ها می‌شود.
* ایران مالک بزرگ ترین ناوگان نفتکش در اوپک
در بخش دیگری از این گزارش آمده است، تعداد ناوگان نفتکش ایران در سال گذشته میلادی ۴۷ فروند اعلام شده است که این تعداد در سال ۲۰۰۹ برابر با ۴۲ فروند بوده است.
ایران بیشترین تعداد نفتکش را در میان کشورهای عضو اوپک در اختیار دارد و پس از آن بیشترین تعداد نفتکش به آنگولا با ۳۱ فروند و عربستان به ۲۳ فروند تعلق دارد.
تعداد نفتکش‌های عربستان در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۰۹ با کاهش ۱۷ فروند روبرو شده است. تعداد نفتکش های عربستان در سال ۲۰۰۹ برابر با ۴۰ فروند بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز