خبرگزاری کار ایران

با بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری؛

خط ۲۳۰ کیلوولت چهارمداره نیروگاه پره‌سر گیلان برق‌دار شد

کد خبر : ۱۸۵۹۲۳

این خط با هدف افزایش ظرفیت انتقال توان تولیدی نیروگاه پره‌سر، مطلوب‌تر شدن تامین برق منطقه گیلان و انتقال انرژی به شبکه سراسری اجرا شده است.

خط ۲۳۰ کیلوولت چهارمداره نیروگاه پره‌سر گیلان به‌طول ۱۱.۵ کیلومتر با ۴۰ دستگاه برج به ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات و با بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برق‌دار شد.
به‌گزارش ایلنا، این خط با هدف افزایش ظرفیت انتقال توان تولیدی نیروگاه پره‌سر، مطلوب‌تر شدن تامین برق منطقه گیلان و انتقال انرژی به شبکه سراسری اجرا شده است.
این پروژه توسط سازمان توسعه برق ایران اجرا شده و از معدود خطوط چهارمداره در کشور است که دکل‌های آن با توجه به وجود زمین‌های حاصل‌خیز و ارزشمند گیلان و به‌منظور کاهش مسیرهای خطوط در زمین‌های کشاورزی به شکل چهارمداره طراحی و ساخته شده که چهار مدار آن شامل دو مدار خط نیروگاه پره‌سر - پست پونل، یک مدار خط نیروگاه پره‌سر–پست اردبیل و یک مدار خط نیروگاه پره‌سر–پست فومن است.
ازجمله مشکلات مهم اجرایی پروژه می‌توان به وجود معارض حقوقی، شرایط نامساعد آب و هوایی استان، بارش فراوان و کوتاه‌شدن فصل کاری اشاره کرد.
تمام تنظیم‌ها و تست‌های سامانه‌های حفاظتی، نصب و تست تمام تجهیزات مخابراتی و تله‌متری جهت ارسال اطلاعات تجهیزات و تمام تست‌های مربوط به تجهیزات تله‌پروتکشن در ارتباط با حفاظت از راه دور توسط معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز