خبرگزاری کار ایران

درآمد یک میلیون دلاری داعش از فروش نفت عراق

کد خبر : ۱۸۵۷۵۸

، داعش ماه گذشته میلادی با ورود به موصل توانست بر مسیر خط لوله نفت کرکوک – جیحان و همچنین پالایشگاه باجین تسلط پیدا کند که این امر غارت ذخایر نفتی عراق را برای این گروه تسهیل کرد.

تروریستهای داعش با فروش نفت عراق روزانه یک میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری دیلی تلگراف، کارشناسان صنعت نفت معتقدند گروه تروریستی داعش قادر است هر بشکه نفت به دست آمده از میادین نفتی اطراف موصل را به قیمت ٢٥ دلار به فروش برساند و هم اکنون از این طریق روزانه یک میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

بر اساس این گزارش، داعش ماه گذشته میلادی با ورود به موصل توانست بر مسیر خط لوله نفت کرکوک – جیحان و همچنین پالایشگاه باجین تسلط پیدا کند که این امر غارت ذخایر نفتی عراق را برای این گروه تسهیل کرد.
شوان زلال، کارشناس موسسه مشاوره انرژی کاردوچی در این باره گفت: برای داعش کار سختی نیست تا با ایجاد یک حفره در مسیر انتقال نفت به پالایشگاه بزرگ باجی، از نفت آن بهره‌برداری کند.

عراق توانست طی ماههای اخیر صادرات نفت خود را از زمان قبل از حمله آمریکا به این کشور بالاتر برده و به حدود سه میلیون بشکه در روز برساند.
بخش عمده صادرات نفت عراق از میادین نفتی جنوبی این کشور تامین می‌شود که تاکنون داعش قادر به دستیابی به آنها نبوده است.

حسن حسن، کارشناس صنعت نفت نیز از فروش بنزین ارزان توسط داعش در شهر دیرالزور سوریه به منظور جلب حمایت ساکنان این منطقه خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز