خبرگزاری کار ایران

۴۰ درصد جمعیت زمین در تنش آبی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۵۰

دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ درصد از کل جمعیت کره زمین در مناطقی زندگی می‌کنند که با تنش آبی مواجه هستند و پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۰ تا ۶۵ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد: سرانه آب تجدیدپذیر سالیانه هر نفر انسان در سال ۱۹۹۰ معادل ۹ هزار مترمکعب بوده که این مقدار به ۷ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در سال ۲۰۱۵ و ۵ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ درصد از کل جمعیت کره زمین در مناطقی زندگی می‌کنند که با تنش آبی مواجه هستند و پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۰ تا ۶۵ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

براساس مطالعات دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل، سرانه آب تجدیدپذیر سالیانه هر نفر انسان در سال ۱۹۹۰ معادل ۹ هزار مترمکعب بوده است که این مقدار به هفت‌ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در سال ۲۰۱۵ و پنج‌هزار و ۱۰۰ مترمکعب در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت.

سرانه آب پنج‌ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در سال برای هر نفر انسان به‌ صورت تئوری کافی خواهد بود اما به‌ واسطه شرایطی همچون توزیع نامناسب منابع آب، بارندگی پراکنده و غیره، این آب موثر نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز