خبرگزاری کار ایران

در سه ماه نخست امسال محقق شد:

انجام ١٠٥ مورد عملیات تخصصی جانبی روی چاه های نفت و گاز

کد خبر : ۱۸۴۴۹۳

کارشناسان و متخصصان ملی حفاری با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به کسب اطلاعات پتروفیزیکی(اندازه گیری اشعه گامای طبیعی، مقاومت الکتریکی طبقات، تخلخل و…) در مخازن نفت و گاز اقدام می کنند.

١٠٥ مورد عملیات تخصصی جانبی از سوی کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران روی چاه های نفت و گاز در سه ماه نخست امسال انجام شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، مدیرخدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام یکصد و پنج مورد عملیات تخصصی جانبی روی چاه های نفت و گاز در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این عملیات شامل، خدمات نمودارگیری، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نمودارگیری از سیال حفاری است.

محسن پوریان افزود: در بخش نمودارگیری ٣۴ عملیات، در بخش چاه پیمایی و تکمیل چاه ٢٧ مورد و در بخش نمودارگیری از سیال حفاری ۴۴ مورد عملیات انجام شده است.

وی عملیات پیچیده نمودارگیری از چاه های نفت و گاز را یکی از تخصصی ترین فعالیتهای فنی و مهندسی خواند و گفت: کارشناسان و متخصصان ملی حفاری با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به کسب اطلاعات پتروفیزیکی(اندازه گیری اشعه گامای طبیعی، مقاومت الکتریکی طبقات، تخلخل و…) در مخازن نفت و گاز اقدام می کنند.

محسن پوریان همچنین از تهیه اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل مخازن نفت و گاز در مناطق نفتخیز کشور در چاه های حفره باز و بسته در خشکی و دریا خبر داد.

وی نمودارگیری از سیال حفاری را در حفاری چاه های نفت و گاز مهم ارزیابی و تصریح کرد: با این اقدام اطلاعات لازم از درون چاه و وضعیت موجود به کارشناسان انتقال می یابد تا نسبت به ادامه عملیات حفاری یا قطع آن مطابق برنامه تصمیم گیری کنند؛ در ضمن این امر ضریب ایمنی را افزایش می دهد.

بر پایه این گزارش، مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری ایران در سال گذشته، ١٢٨۴ مورد عملیات شامل ۴۶٠ مورد نمودارگیری درون چاهی، ٣٢٥ مورد چاه پیمایی و تکمیل چاه و ۴٩٩ مورد نمودارگیری سطحی به چاه های نفت و گاز در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز