خبرگزاری کار ایران

آخرین تجهیزات مخازن چهارمیلیون بشکه ای نفت جزیره خارگ وارد کشور شد

کد خبر : ۱۸۴۴۷۰

دراین پروژه به ازای ذخیره سازی هر بشکه نفت ۱۱ دلار هزینه شده است در صورتی که هم اکنون این هزینه درجهان معادل ۲۸ دلار برآورد می شود.

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: آخرین تجهیزات پروژه احداثمخازن چهار میلیون بشکه ای پایانه نفتی خارگ روز سه شنبه وارد این جزیره شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: با ورود این تجهیزات شامل شیرآلات و والوهای تخلیه و ارسال همه تجهیزات مورد نیاز چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ هم اکنون وارد کشور و برای نصب درمحل های مورد نظر وارد جزیره خارگ شده است.

این گزارش حاکی است، با توجه به استفاده از آخرین استانداردهای بین المللی و سیستم حفاظت کاتدی جدید در مخازن در دست ساخت ذخیره سازی نفت در جزیره خارگ، عمراین مخازن به دو برابر مخازن قدیمی افزایش می یابد و تعمیر اساسی این مخازن هر١٥ سال یک بار انجام می شود.

به گفته مسوولان شرکت پایانه های نفتی ایران دراین پروژه به ازای ذخیره سازی هر بشکه نفت ۱۱ دلار هزینه شده است در صورتی که هم اکنون این هزینه درجهان معادل ۲۸ دلار برآورد می شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درماه گذشته در بازدید روند این مخازن گفت: هم اکنون پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای دردست ساخت در جزیره خارک ۹۷ درصد پیشرفت دارد.

سید پیروز موسوی افزود: تسریع درتکمیل و بهره برداری این مخازن مهم و راهبردی در صنعت نفت ضروری است.

وی اضافه کرد: نقش راه اندازی این پروژه درفرآیند صادرات نفت خام کشور و قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در سطح بین المللی در زمینه دیپلماسی انرژی مهم و حیاتی است.

موسوی ادامه داد: با وجود برخی موانع ناشی از تحریم های اخیر که درسال گذشته برای اجرای این پروژه، رو به رو شدیم اما با همت و توان فنی کارکنان و همکاری و تعامل با توانمندان داخلی، به نقطه مطلوب دست یافتیم.

وی یادآورشد: به دلیل وجود تحریم ها، محدودیت های بانکی، نوسانات ناگهانی و پیش بینی نشده بهای ارز در سال ۹۱ و رشد ناگهانی و غیرمنتظره قیمت ها، با مشکلات متعددی در اجرای این پروژه بوجود آمد اما بخش زیادی از مشکلات با تلاش کارکنان و حمایت مجموعه مدیران صنعت نفت برطرف شد.

با افتتاح چهار مخزن یک میلیون بشکه ای نفت خام در خارک ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در این جزیره از ۲۴ میلیون بشکه کنونی به ۲۸ میلیون بشکه افزایش می یابد.

عملیات اجرایی احداثچهار مخزن یک میلیون بشکه ای نفت خام در جزیره خارک با توجه به چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت کشور برای توسعه و افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام، به منظور تداوم زنجیره ارزش انرژی کشور و عطف به مصوبات شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه های نفتی ایران آغاز شده است.

ساخت این پروژه ۳۳۴ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال و چهار میلیون و ۱۹۲ و ۲۳۸ دلار اعتبار در بهمن سال ۸۶ آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی و قرارداد باید درمدت ۳۶ ماه در بهمن سال ۹۲ بهره برداری می شد.

برای ساخت این چهار مخزن که هر یک به ظرفیت یک میلیون بشکه است، ۴۳ کیلومتر کابل کشی، ۱۴ هزار تن ورق فلزی، ۱۵ هزار قطر اینچ جوشکاری خط لوله، ۵۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۴۴ هزار مترمربع رنگ آمیزی، ۱۸ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۴۵ کیلومتر عملیات جوشکاری انجام شده است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز