خبرگزاری کار ایران

استات اویل سهام بلوک نفتی آنگولا را واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۰۰

شرکت نروژی استات اویل بخشی از سهام خود در بلوکهای نفتی آنگولا را به یک شرکت کلمبیایی واگذار کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه اویل اند گس ژورنال، شرکت استات اویل ١٠ درصد سهام خود در بلوک ٣٨ و ٣٩ حوزه فراساحلی نفتی کوانزای آنگولا را به شرکت دولتی اکوپترول کلمبیا واگذار کرد.
واگذاری ١٠ درصدی سهام استات اویل در بلوک ٣٩ در دو مرحله همزمان انجام شد، به این ترتیب که نخست این شرکت ٧, ٥ درصد سهام توتال را خرید و سپس ١٠ درصد سهام خود را به شرکت کلمبیایی فروخت تا در این صورت تنها ٢. ٥ درصد از مجموع سهامش کاسته شود.

این توافقنامه ها باید به تایید شرکت ملی نفت آنگولا(سان آنگول) ا، وزارت نفت آنگولا و بعضی شریکان حاضر در پروژه برسد.
گارثبرنز، معاون ارشد استات اویل در راهبردهای بین المللی و توسعه تجاری، گفت: این تغییرها به ما اجازه می دهد پیش از آغاز برنامه گسترده حفاری در حوزه کوانزا، سرمایه حود را آزاد کنیم.

شرکت نروژی استات اویل در ماه آوریل نیز بخشی از سهام خود را در بلوکهای ٣٨ و ٣٩ حوزه کوانزا واگذار کرده بود، این شرکت ١٥ درصد سهام خود در بلوک ٣٩ را به شرکت دابلیو آر جی آنگولا و ١٥ درصد سهام خود در بلوک ٣٨ را به چاینا سونانگول اینترنشنال هولدینگز فروخت.
استات اویل اعلام کرده است که معاملات یادشده به تایید شرکت سونانگول، وزارت نفت آنگولا و باقی ذینفعان رسیده است و به زودی فرآیند آن تمام می شود.

با تکمیل شدن روند این معاملات، سهامداران بلوک ٣٩ عبارتند از استات اویل به عنوان مجری با ٣٧, ٥ درصد سهم، سان آنگول با ٣٠ درصد، دابلیو آر جی با ١٥ درصد، اکوپترول با ١٠ درصد، و توتال با ٧. ٥ درصد.
همچنین در بلوک ٣٨، استات اویل به عنوان مجری با ۴٥ درصد، سان آنگول با ٣٠ درصد، دابلیو آر جی با ١٥ درصد و اکوپترول با ١٠ درصد سهامدار خواهند بود.

شرکت استات اویل در بلوکهای ٢٢، ٢٥ و ۴٠ حوزه نفتی کوانزو نیز فعال است. این بلوکهای اکتشافی در سال ٢٠١١ بوسیله سونانگول واگذار شد.
مجموع تولید نفت این شرکت نروژی در آنگولا در سال ٢٠١٣ میلادی برابر با ٢٠٠ هزار بشکه در روز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز