خبرگزاری کار ایران

نفت بشکه ای ۱۱۰ دلار

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۵۴

قیمت نفت ۳۶ سنت کاهش یافت و آخرین روز کاری هفته گذشته بازارهای جهانی را با قیمت ۱۱۰.۶۴ دلار در هر بشکه به پایان برد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته بازارهای جهانی کاهش یافت و به کمتر از ۱۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

از عوامل این کاهش، چشم‌انداز ازسرگیری صادرات نفت لیبی و کاهش نگرانی‌ها از اختلال در عرضه نفت عراق عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۶ سنت کاهش ۱۱۰.۶۴ دلار فروخته شد. این نوع نفت هفته گذشته را با ۲ درصد کاهش به پایان برد.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۲۹ سنت کاهش ۱۰۳.۷۷ دلار معامله شد و هفته گذشته را پس از ۷ روز متوالی کاهش با ۱.۹ درصد کاهش به پایان برد. مبادلات این نوع نفت به علت تعطیلات چهارم جولای در آمریکا به شدت اندک بود.

یک تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت: در سه جلسه پیشین، در مرحله اصلاحی قیمت نفت قرار داشتیم چراکه بازار در حال فهم این موضوع بود که هیچ اختلالی در تولید یا صادرات نفت عراق نخواهیم داشت.

وی افزود: در مقایسه با نفت خام آمریکا، ما شاهد کاهش نسبی در قیمت نفت برنت هستیم و این امر به علت احتمال بازگشت نفت لیبی به بازار است.

چشم‌انداز افزایش صادرات نفت ایران نیز عاملی برای بازارهای نفتی محسوب می شود، از اینرو سرمایه گذاران نسبت به نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات هوشیار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز