خبرگزاری کار ایران

تداوم افت بهای نفت با بهبود دورنمای عرضه نفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۱۱

افزایش امیدواری ها به رشد عرضه نفت سبب شد بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات روز جمعه کاهش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از کلگری، دورنمای احیای صنعت نفت لیبی و افزایش عرضه نفت خام در آمریکا سبب شد بهای نفت خم برنت به کمتر از سطح ١١١ دلار برای هر بشکه برسد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت با ٣۶ سنت کاهش، در سطح ١١٠ دلار و ۶۴ سنت تثبیت شد و در مجموع در هفته گذشته، دو درصد کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ٢٩ سنت کاهش، به ١٠٣ دلار و ٧٧ سنت رسید که هفتمین افت پیاپی قیمت این کالا به شمار می آید. تعطیلی بازارهای آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور، سبب شد حجم معاملات این شاخص بسیار اندک باشد.

هری شیلینگوریان، کارشناس بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس، گفت: از زمانی که معامله گران دریافته اند که درگیری های مسلحانه در عراق بر تولید نفت این کشور تأثیری ندارد، روند کاهشی بهای نفت آغاز شده است.

وی افزود: بازگشت پایانه های نفتی لیبی به کنترل دولت این کشور نیز سبب شده است روند کاهشی شاخص نفت خام برنت، نسبت به شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا کمتر باشد.

در هفته گذشته، فاصله قیمت شاخص نفت خام برنت یک دلار کاهش یافت و به ۶ دلار و ٩۴ سنت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز