خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت به ۱۱۲ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۴۰

قیمت جهانی نفت در معاملات چهارشنبه یک سنت افزایش یافت و به ۱۱۲ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ایلنا، در حالی که نگرانی ها در خصوص تشدید ناگهانی بحران عراق، موجب تقویت قیمت نفت شده است، قیمت نفت برنت امروز در بالای ۱۱۲ دلار باقی ماند. این در حالی است که احتمال بازگشایی دو پایانه نفتی در لیبی، جلوی افزایش بیشتر قیمت ها را گرفت.
هرچند شاخص اروپایی نفت خام برای سومین جلسه متولی کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین قیمت در طی تقریبا ۳ هفته گذشته معامله شد، اما محدود بودن ظرفیت ذخیره نفت و بهبود چشم انداز تقاضا در چین و آمریکا، احتمالا به تقویت قیمت ها کمک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت در معاملات امروز با یک سنت افزایش به ۱۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۱۱ سنت افزایش به ۱۰۵ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا همچنین رکورد پایین ترین قیمت از ۱۱ ژوئن تا به امروز را به ثبت رساند.
تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «ما در حال رصد کردن تحولات حاشیه ای در بازار نفت هستیم. وضعیت در خاورمیانه اجازه پایین آمدن قیمت ها را نخواهد داد.» وی افزود: «اکنون فصل سفرهای تابستانی در آمریکا است و تقاضا در چین نیز کاهش چندانی نخواهد داشت.»
شورشیان لیبی که بنادر نفتی کلیدی در شرق این کشور را مسدود کرده اند، با بازگشایی دو پایانه نفتی در اس سیدر و راس لانوف، موافقت کرده اند. از تابستان سال گذشته تاکنون، تعطیلی این بنادر موجب فلج شدن صنعت نفت لیبی شده است.
در صورت بازگشایی این دو بندر، حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت صدور نفت لیبی افزوده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز