خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

وزارت نفت و نیرو مشکلات‌شان را با استانداری در میان بگذارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۰۱

وزارت نفت و نیرو که بابت تامین سوخت نیروگاه‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و نباید به هیچ مشکلات را علنی کنند و باید با مراجعه به استانداری مشکل را حل کنند در غیر این صورت با هماهنگی با بخش حقوقی ریاست جمهوری مشکل را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشمی استاندار تهران در نشست مشترکی که با مسئولین آب و برق استان تهران برگزار شد با اشاره به مشکلات تامین برق استان تهران در طی تابستان راهکارهایی برای حل این مساله ارائه کرد و گفت: مدیریت مصرف انرژی در دستگاه‌های دولتی به درستی انجام نشده است چرا که باید دستگاه‌هایی که در مصرف انرژی خوب عمل کرده‌اند تشویق و در غیر این صورت علت‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: طی چند سال گذشته در زمینه احداثنیروگاه و یا افزایش تولید برق اقدامی انجام نشده است اما سالی ۲۰۰ هزار مشترک برق به شهر تهران اضافه می‌شود که اگر کوتاهی شده حال باید کمک کنیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم و در این راستا باید مصرف انرژی کاهش یابد.
هاشمی از رسانه‌ها و مطبوعات خواست که در زمینه کاهش مصرف برق تبلیغات جامعی داشته باشند.
وی همچنین به بحثنیروگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: باید برج‌های جدید موظف به استفاده از نیروگاه‌های جدید شوند و باید این مساله به صورت شرط اولیه به شهرداری تهران ابلاغ شود.
وی ادامه داد: در تمام دنیا نمای شیشه‌ای و سلول‌های خورشیدی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود که تاثیر بسزایی در تامین برق و صرفه‌جویی در مصرف برق با سوخت‌های دیگر خواهد داشت بنابراین در تهران نیز این رویه باید دنبال شود.
استاندار همچنین تاکید کرد: هر دستگاه اداری یک نفر را برای مدیریت مصرف انرژی موظف کند که در زمینه کاهش مصرف اعمال مدیریت داشته باشند تا بتوانیم تابستان را در زمینه جلوگیری از قطعی آب و برق به سلامت بگذرانیم.
وی با اشاره به اینکه مجلس اجازه خرج بودجه حاصل از برق را به وزارت نیرو داده است گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد تجهیزات برق نواحی و شهر تهران بیش از ۲۵ سال عمر دارند که انتظار می‌رود نسبت به بازسازی این وسایل اقداماتی صورت گیرد.
وی در خاتمه یادآور شد: وزارت نفت و نیرو که بابت تامین سوخت نیروگاه‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و نباید به هیچ مشکلات را علنی کنند و باید با مراجعه به استانداری مشکل را حل کنند در غیر این صورت با هماهنگی با بخش حقوقی ریاست جمهوری مشکل را رفع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز