خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ:

تهران با ۲۰ درصد صرفه‌جویی تابستان را بدون خاموشی سپری می‌‌کند / مردم همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۸۶

اگر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ مصرف را پایین بیاوریم می‌توانیم تابستان را بدون قطعی برق سپری کنیم و بنابراین اگر این اقدام صورت گیرد برای ۲۷ روزی که پیک مصرف برق داریم ۱۵۰۰ میلیارد تومان که باید برای تولید ۵۰۰ مگاوات برق سرمایه‌گذاری کنیم صرفه‌جویی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشست خبری که به منظور حل مشکلات مربوط به برق استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شده بود گفت: در شهر تهران ۱۹ پست انتقال، ۳ پست فوق توزیع، ۲۳۵ فیدر، یعنی ۱۱ درصد کل کشور، ۱۰ هزار و ۸۰۰ پست فشار متوسط زمین یعنی ۳۵ درصد کل کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: طول شبکه فشار متوسط در شهر تهران ۵ هزار کیلومتر یعنی ۳۴ درصد کل کشور، طول شبکه فشار ضعیف ۱۱ هزار کیلومتر یعنی ۲۷ درصد کل کشور است و تعداد مشترکین بیش از ۴ میلیون است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیک مصرف سال گذشته در شهر تهران ۴ هزار مگاوات یعنی ۹ درصد کل کشور بوده اظهار داشت: طی ده سال گذشته حداقل توسعه شبکه در تهران اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: بودجه برق از دو طریق جاری و سرمایه‌ای تامین می‌شود به طوری که جاری از فروش انرژی تامین شده که در سال‌های گذشته بابت یارانه به خزانه دولت واریز می‌شد و حتی ۷۰ درصد حقوق کارکنان نیز از جاری تامین می شد. سرمایه توزیع نیز فقط از محل فروش انشعاب است که از سال ۸۳ تا نیمه اول سال ۹۲ مبلغ انشعاب تغییری نداشته است. به طوری که فلزات ۳۰ درصد گران شدند اما فروش انشعاب هیچ افزایش قیمتی نداشته است و فقط نیرورسانی به عهده متقاضی بود که در این زمینه نیز نه دولت سودی برده و نه متقاضی فقط به سودجویی سودجویان ختم شده است.
وی تاکید کرد: طی ده سال گذشته حداقل توسعه را در تهران چه در شبکه بالادستی و چه شبکه توزیع داشته‌ایم. ضمن اینکه فرسودگی شبکه‌های انتقال توزیع و فوق توزیع نیز افزون بر مشکلات است.
هاشمی در رابطه با توسعه شبکه گفت: در این زمینه باید توسعه تجهیزات شبکه، تامین سوخت اولیه و بهره‌برداری اولیه صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه در تهران ۲۰۰ هزار مشترک اضافه می‌شود و ۲۰۰ هزار میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود.
وی در ادامه به تعداد روزهای پیک مصرف برق در تهران اشاره کرد و گفت: ما در شهر تهران ۷ روز بالاتر از ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق مصرف می کنیم و ۱۶ روز از بالاتر از ۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات و ۲۷ روز بالاتر از ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنیم.
وی پیک مصرف برق را بین ساعت ۱۱ تا ۱۵ بعدازظهر و ۲۱ تا ۲۳ شب عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ مصرف را پایین بیاوریم می‌توانیم تابستان را بدون قطعی برق سپری کنیم و بنابراین اگر این اقدام صورت گیرد برای ۲۷ روزی که پیک مصرف برق داریم ۱۵۰۰ میلیارد تومان که باید برای تولید ۵۰۰ مگاوات برق سرمایه‌گذاری کنیم صرفه‌جویی کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: اگر بتوامی در این ۴ ساعت یعنی از ساعت ۱۱ تا ۱۵ بیست درصد بار شبکه را کاهش دهیم از تابستان بدون خاموشی عبور می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز