خبرگزاری کار ایران

بهای نفت در بازارهای آسیایی کاهش یافت

دست و پنجه نرم‌کردن آمریکا و خاورمیانه در تعیین‌ قیمت نفت!

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۳۲

قیمت نفت شاخص امریکا، وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اوت در معاملات الکترونیک صبح امروز(دوشنبه ٩ تیر ماه) بازار آسیا با ٢۶ سنت کاهش به ١٠٥ دلار و ۴٨ سنت برای هر بشکه رسیده است.

کاهش تقاضای نفت در آمریکا سبب تداوم روند نزولی قیمت نفت در بازارهای آسیایی شده، اما تنشها در خاورمیانه جایی که گروه داعش با تغییر نام، ادعای خلافت اسلامی کرده است احتمالا قیمتها را در سطوح بالا حفظ می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، قیمت نفت شاخص امریکا، وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اوت در معاملات الکترونیک صبح امروز(دوشنبه ٩ تیر ماه) بازار آسیا با ٢۶ سنت کاهش به ١٠٥ دلار و ۴٨ سنت برای هر بشکه رسیده است.
این درحالی است که هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز در بازار آسیا با کاهش قیمت ٢٢ سنتی، معادل ١١٣ دلار و هشت سنت داد و ستد می‌شود.

تحلیلگران بازار معتقدند سرمایه‌گذاران پس از انتشار آمارهای هفته گذشته از وضعیت اقتصادی آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان تاحدودی نسبت به آینده بازار نگرانند.
این درحالی است که آمارهای منتشر شده از وضعیت بیکاری در آمریکا نیز از رقم ٣١٢ هزار نفر حکایت دارد که نسبت به هفته پیشین ٢ هزار نفر کاسته شده است.
به عنوان بزرگترین کشور مصرف کننده نفت در جهان، سلامت اقتصادی آمریکا تاثیری کلیدی بر قیمتهای نفت دارد.
فعالان بازار نفت همچنین از نزدیک اخبار خاورمیانه را رصد می‌کنند، جایی که گروه تروریستی داعش با تغییر نام، ادعای خلافت اسلامی را مطرح کرده است.
بانک BNP پاریباس فرانسه پیش‌بینی خود را از قیمت نفت در سال ٢٠١۴ و ٢٠١٥ تغییر داده و اعلام کرده قیمتها چهار تا ۶ درصد بالاتر از پیش‌ بینیها خواهد بود.
این بانک در تحلیل خود اعلام کرد که مسایل ژئوپلیتیک در خاورمیانه در هفته های اخیر نگرانی‌هایی را درباره احتمال بروز وقفه در عرضه نفت این منطقه و در نتیجه افزایش قیمت نفت در پی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز