خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا عراقی:

حضورایران درتجارت جهانی گاز منافع بسیاری برای اقتصاد کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۸۰

ورود ایران به بازار تجارت جهانی گاز می تواند ارزش افزوده ۱۰ برابری در هر مترمکعب نسبت به داخل ایجاد کند، این بدان معنی است که اگر در داخل یک مترمکعب گاز ذخیره سازی و یا صرفه جویی شود ۱۰ برابر به مملکت سود خواهد رسید.

معاون وزیر نفت گفت: با توجه به این که ایران دارنده بزرگ ترین ذخایر گاز در دنیا است، برای به دست آوردن سود ۱۰ برابری باید به بازار تجارت جهانی گاز ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حمیدرضا عراقی روز دوشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مینی ال ان جی به عنوان یکی از شیوه های ذخیره سازی و انتقال گاز در کشور که در سالن همایش های شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، افزود: ورود ایران به بازار تجارت جهانی گاز می تواند ارزش افزوده ۱۰ برابری در هر مترمکعب نسبت به داخل ایجاد کند، این بدان معنی است که اگر در داخل یک مترمکعب گاز ذخیره سازی و یا صرفه جویی شود ۱۰ برابر به مملکت سود خواهد رسید.
وی اظهار داشت: اگر بتوانیم نوسانات عرضه گاز را کنترل و افزایش تولید داشته باشیم، صادرات محصولات پتروشیمی و برق ارزش افزوده خواهد داشت، در واقع زمانی می توانیم بگوییم برق ارزش اقتصادی دارد که بهره وری آن افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: به طور مثال اگر صد درصد منبع مالی سرمایه گذاری کنیم، باید حداقل ۱۱۰ درصد از آن برداشت داشته باشیم، نه این که صد وارد کنیم و ۸۰ برداشت داشته باشیم، این نوع تولید و صادرات توجیه اقتصادی ندارد و معتقدیم توجیه اقتصادی تولید محصولات پتروشیمی و برق باید ایجاد ارزش افزوده باشد.
به گفته عراقی پس از انقلاب اسلامی فعالیت های زیادی دراین بخش صورت گرفته، به طوری که تامین ۷۰ درصد سبد انرژی کشور برعهده شرکت ملی گاز ایران است و این مهم از لحاظ استراتژیک و پدافند غیرعامل کار بزرگ اما خطرناکی است، به طوری که همه انرژی کشور وابسته به انرژی گاز است و این از لحاظ امنیت ملی اقدام خیلی خوبی نیست.
معاون وزیر نفت گفت: تولید گاز از لحاظ محیط زیستی، گستردگی فعالیت های پیمانکاری و خودکفایی در تولید برخی کالاها مزایای زیادی برای کشور داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز