خبرگزاری کار ایران

با پیش بینی ۳۷.۵ میلیارد ریال اعتبار

طرح های پالایشگاه تبریز برای حفاظت از محیط زیست تشریح شد

کد خبر : ۱۷۹۱۵۵

پالایشگاه تبریز بمنظور حفاظت از محیط زیست، ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای امسال در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت با استقرار سیستم های نوین مدیریت کیفیت از سال ۷۷ توانسته است اقدام های اساسی و ارزنده ای برای صیانت از محیط زیست و حفظ سطح کیفیت محصولات تولیدی خود انجام دهد.
محمدباقر دخیلی با اشاره به استقرار استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی(ISO - ۱۴۰۰۱) در این شرکت گفت: شناسایی و تحت کنترل قراردادن منابع آلاینده خاک، هوا و آب، مدیریت آثار زیست محیطی و مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی برای نیل به اهداف ۴ R از جمله اهداف زیست محیطی پالایشگاه تبریز است.
وی افزود: نصب و راه اندازی سیستم های آنلاین آلاینده های زیست محیطی روی ۴ دودکش شرکت، عقد قرارداد ساخت واحد گرانولاسیون گوگرد تولیدی پالایشگاه بمنظور حذف آثار مخرب زیست محیطی پخش گوگرد، پیگیری خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات پایش و اندازه گیری آنلاین آلاینده های هوای محیطی، جمع آوری گازهای ارسالی به مشعل و کاهش آثار آلودگی هوا با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بر ساعت و استفاده از گاز طبیعی بعنوان سوخت پاک در کوره های احتراقی شرکت از جمله اقدام ها برای مدیریت آلودگی هوا در این شرکت است.
وی درباره مدیریت پساب های تولیدی نیز گفت: پایش و اندازه گیری و کنترل مستمر کیفیت پساب تصفیه شده خروجی از واحد بازیافت بصورت دوره ای از طریق آزمایشگاه داخلی شرکت و نیز آزمایشگاه معتمد محیط زیست انجام می شود.
به گفته دخیلی، خنثی سازی کامل پساب Caustic مصرفی در واحدهای عملیاتی و انجام عملیات تصفیه تکمیلی در واحد بازیافت و تصفیه همزمان پساب های صنعتی و بهداشتی تولیدی در داخل شرکت از دیگر اقدام های پالایشگاه تبریز است.
مدیر عامل پالایشگاه تبریز یادآوری کرد: انجام پروژه آبگیری و تفکیک لجن های آهکی و نفتی– بیولوژیکی و تبدیل لجن های نفتی – بیولوژیکی به کود قابل استفاده در فضای سبز، استفاده از کوره زباله سوز شرکت پتروشیمی تبریز بمنظور امحای اصولی پسماندهای قابل سوزاندن، از جمله اقدامات مدیریت پسماند در این شرکت محسوب می شود.
وی با اشاره به مدیریت آلودگی خاک و آب های زیرزمینی هم گفت: احداثpit بتنی غیرقابل نفوذ برای جمع آوری و بازیافت ضایعات و لجن های روغنی قبل از ورود به حوضچه تبخیر اضطراری و اصلاح، بازسازی و عایق بندی حوضچه های تبخیر با افزایش ظرفیت و راندمان بازیافت از فعالیت هایی است که در این خصوص انجام شده است.
دخیلی با اشاره به شبیه سازی مسیر پیش گرمایش نفت خام و شناسایی نقاط ضعف و نصب یک دستگاه مبدل اضافی موجود در این مسیر افزود: اجرای این طرح موجب افزایش ۱۰ درجه سانتیگراد در دمای پیش گرمایش نفت خام و کاهش مصرف انرژی شده است.
وی تاکید کرد: مبدل های صفحه ای(Exchanger Welded Plate Heat) با بازده بالا در واحدهای تبدیل کاتالیستی برای افزایش ظرفیت تولید و کاهش مصرف انرژی نصب شده است.
او همچنین با اشاره به طراحی و نصب چهار دستگاه اکونومایزر در چهار دیگ بخار این پالایشگاه اظهار کرد: این اقدام موجب کاهش دمای گازهای خروجی و استحصال انرژی شده و صرفه جویی انرژی معادل هشت درصد سوخت مصرفی(از نظر ریالی معادل ۴۱۳ هزار دلار) به ازای هر بویلر را بهمراه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز