خبرگزاری کار ایران

قاضی پور:

استیضاح وزیر نیرو اعلام وصول شود / ۹۷ درصد دریاچه ارومیه خشک شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۷۱

خشکسالی دریاچه ارومیه بسیار زیاد شده است و وضعیت این دریاچه از حالت سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو رسیده است چرا که ۹۷ درصد این دریاچه خشک شده، اما هیچ اقدامی برای نجات این دریاچه نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس از هیئت رئیسه خواست به دلیل افزایش خشکی دریاچه ارومیه، استیضاح وزیر نیرو اعلام وصول شود.
به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان، طی اخطاری با استناد اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره استیضاح وزرا خاطرنشان کرد: در ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری استیضاح وزیر نیرو از سوی جمعی از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت رئیسه شد و چندین جلسه هم با وزیر نیرو نیز برگزار شد، اما استیضاح‌کنندگان قانع نشدند.
وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: خشکسالی دریاچه ارومیه بسیار زیاد شده است و وضعیت این دریاچه از حالت سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو رسیده است چرا که ۹۷ درصد این دریاچه خشک شده، اما هیچ اقدامی برای نجات این دریاچه نمی‌شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی که آقای چیت‌چیان پست وزارت نیرو را تحویل گرفت، ۷۰ درصد این دریاچه خشک شده بود و ایشان شخصاً سبب شد که ۲۷ درصد دیگر در زمان مدیریت‌شان خشک شود و اگر این وضعیت ادامه یابد ۳ میلیون آذری‌زبان پودر خواهند شد و سوال اینجاست که چه کسی قاتل اینهاست؟
قاضی‌پور با تاکید بر مصر بودن استیضاح کنندگان خطاب به هیئت رئیسه گفت: از هیئت رئیسه می‌خواهم که استیضاح وزیر نیرو در جلسه علنی امروز اعلام وصول شود تا بدین وسیله از حقوق تمامی تالاب‌ها و دریاچه‌ها دفاع شود. چرا که وزیر می‌توانست آب را از یک سد به دریاچه ارومیه انتقال دهد، اما عمدتا این کار را نکرد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: دغدغه نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی، دغدغه تمامی نمایندگان است و مساله دریاچه ارومیه به یک بحثجدی برای همه تبدیل شده و در دستور کار دولت هم قرار گرفته و دولت به وزیر نیرو ماموریت داده بود تا این مساله را مورد بررسی جدی قرار دهد.
وی برهمین اساس گفت: از طرف نمایندگان مجلس از وزیر نیرو و سازمان محیط زیست دعوت می‌کنم تا مجددا جلسه‌ای داشته باشیم و ببینیم که چه تصمیمی برای این موضوع گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز