خبرگزاری کار ایران

هند بخش دیگر بدهی خود را به ایران پرداخت می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۷۰

سه منبع آگاه اعلام کردند که براساس توافق هسته‌ای موقت که براساس آن ایران به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های نفتی مسدود شده خود در کشور‌های دیگر دسترسی پیدا می‌کند، هند قصد دارد بخشی از بدهی‌های نفتی خود به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت کند.

هند قصد دارد بخشی از بدهی نفتی معوق خود به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سه منبع آگاه اعلام کردند که براساس توافق هسته‌ای موقت که براساس آن ایران به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های نفتی مسدود شده خود در کشور‌های دیگر دسترسی پیدا می‌کند، هند قصد دارد بخشی از بدهی‌های نفتی خود به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت کند.
این مکانیسم نشان ‌دهنده تاکید آمریکا بر نظارت دقیق روی انتقال این پولها است. پرداخت این پول‌ها در ازای همکاری ایران در گفتگوهای هسته‌ای است که اگر موفقیت‌آمیز باشد باعثبازگشت ایران به عرصه بین‌المللی خواهد شد.
به رغم برخی از علایم ارتقا روابط بین واشنگتن و تهران حصول یک توافق کامل درباره‌ برنامه هسته‌ای ایران همچنان نامشخص است.
ایران و گروه پنج + یک روز سه‌شنبه در تلاش برای حصول یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌العجل ۲۰ ژویه گفتگوهای خود را از سر گرفتند.
درخواست قبلی ایران برای پرداخت‌ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از پولهای نفت به ریال عمان و از طریق بانک مسقط عملی نشده است و مشخص نیست که دلیل این امر چه بوده است.
منابع آگاه گفتند: براساس این راهکار پیشنهادی جدید، بانک مرکزی هند به جای خریداران نفت دلار‌هایی را از صرافی‌های مجاز تهیه خواهد کرد تا به بازار ارز این کشور لطمه نخورد. بانک مرکزی امارات سپس این پولها را به درهم به ایران منتقل خواهد کرد.
بانک مرکزی امارات و دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این زمینه هنوز اظهار‌نظر نکرده‌اند. همچنین بانک مرکزی هند نیز در این خصوص هیچ اظهار‌نظری نکرده است.
تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال ۲۰۱۲ کانال‌های بانکی برای انتقال پول نفت به ایران را مسدود کرد و ایران را از درآمد‌های نفتی خود محروم ساخت که باعثلطمه‌خوردن اقتصاد ایران شد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا به هند اطلاع‌ داده که ایران مایل است یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از پول نفت خود را در سه قسط مساوی از طریق بانک مرکزی امارات دریافت کند.
یکی از این منابع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: مطمئنا این یک مکانیسم پیچیده است، اما برای شفاف ‌کردن انتقال پول به ایران طراحی شده است.
وزارت نفت هند در گام اول به پالایشگاه‌های نفت این کشور اعلام خواهد کرد که پول نفت را به روپیه در حساب ایران در بانک یو سی اُ کلکته واریز کنند. بانک یو سی اُ سپس این پول را برای واریز به یک حساب روپیه جدید متعلق به بانک مرکزی امارات، به بانک مرکزی هند منتقل خواهد کرد.
زمانیکه این مرحله تکمیل شد، بانک مرکزی امارات این پولها را به دینار به بانک مرکزی ایران واریز خواهد کرد.
بانک مرکزی هند سپس خرید‌ دلارها را با پول موجود در حساب روپیه ای امارات پرداخت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز