خبرگزاری کار ایران

درآمد شرکت نفت ونزوئلا در سال ۲۰۱۳ کاهش یافت

کد خبر : ۱۷۸۰۰۵

، کاهش صادرات و سقوط قیمت نفت ونزوئلا از مهمترین دلایل کاهش هشت درصدی درآمدهای پی دی وی اس ای اعلام شده است.

صادرات کمتر در سال ۲۰۱۳ و سقوط قیمت نفت ونزوئلا در بازارهای جهانی موجب کاهش درآمدهای نفتی شرکت نفت ونزوئلا در سال ۲۰۱۳ میلادی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفت دولتی ونزوئلا(PDVSA) در گزارش مالی سالانه خود که به تازگی منتشر کرد، آورده است که درآمدهای حاصل از فروش نفت و سوخت در این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی هشت درصد کاهش یافته است.

در این بیانیه، کاهش صادرات و سقوط قیمت نفت ونزوئلا از مهمترین دلایل کاهش هشت درصدی درآمدهای پی دی وی اس ای اعلام شده است.

درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۴ میلیارد دلار رسید. در همین مدت صادرات نفت و محصولات پالایشی این شرکت ۵.۶ درصد افت داشت و با کاهش قیمت نفت ونزوئلا همراه بود.

با این وجود که در مجموع، درآمدهای شرکت نفت ونزوئلا نزدیک به پنج درصد در مقایسه با سال پیش از آن افزایش داشته است اما دلیل آن عوامل دیگری مانند بالا رفتن نرخ برابری ارز در برابر واحد پول ونزوئلا و نیز واگذاری سهام شرکت در یک شرکت طلا و جواهرات عنوان شده است.

مجموع تولید نفت و میعانات این شرکت در سطح سه میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز ثابت باقی مانده است.

شاخص قرض این شرکت ونزوئلایی به شرکتهای خدماتی فعال در توسعه میدانهای نفتی متعلق به پی دی وی اس ای، ۲۸ درصد رشد داشت و به ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

این مسئله می تواند یکی از دلایل ثابت ماندن تولید نفت این شرکت با وجود برنامه های بلند مدت برای افزایش تولید باشد.

در همین حال، بیانیه شرکت می افزاید که سود خالص سالانه در مقایسه با سال ۲۰۱۲ بیش از سه برابر افزایش یافته و به ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که دلیل آن نیز کاهش چهار میلیارد دلاری مشارکت در برنامه های توسعه اجتماعی عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز