خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش اقتصادی شرکت BP انگلیس:

انقلاب کشور های عربی تولید نفت را کاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۹۷

از زمان آغاز انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱، جهان شاهد کاهش روزانه سه میلیون بشکه نفت خام بوده است

بهای جهانی نفت خام از سال ۱۹۷۰ تاکنون با توجه به افزایش قابل توجه تولید نفت خام ایالات متحده که کمبود تولید در برخی مناطق مانند لیبی را جبران می‌کند، در باثبات‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

به گزارش ایلنا، کریستوف روهل، مدیر بخش اقتصادی شرکت BP انگلیس – گفته است: از زمان آغاز انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱، جهان شاهد کاهش روزانه سه میلیون بشکه نفت خام بوده است، اما با این حال با توجه به انقلاب در تولید نفت خام آمریکا، این مقدار جبران شده است.

وی می‌افزاید: در واقع یک رقابتی میان تولید در شمال آفریقا و مناطق دیگر با رشد تولید ایالات متحده وجود دارد و در حال حاضر تعادل به وجود آمده در بازار‌های جهانی نفت جو آرامی را به وجود آورده است.

شرکت BP انگلیسی که گزارش انرژی سالانه خود را در خصوص اطلاعات کشور‌ها در ارتباط با میزان تولید گاز و نفت و ذخائر آنها منتشر کرده است افزود: گزارش امسال، تاثیر بسیار انقلاب نفتی شیل بر بازار‌های جهانی انرژی را نشان می‌دهد. گسترش استفاده از فناوری‌هایی مانند شکستگی‌های هیدرولیکی و حفاری‌های افقی، بهره‌برداری از ذخائر گسترده‌ی نفت و گاز را که پیش از این به لحاظ اقتصادی به صرفه نبود، ممکن ساخته است.

انقلاب نفتی شیل موجب بهبود چشم‌انداز انرژی آمریکا شده و کاهش‌های تولید نفت درچند دهه‌ی اخیر این کشور را به پایان رسانده است، همچنین این رشد تولید، موجب کاهش بهای گاز طبیعی به دو سوم قیمت آن از ۲۰۰۸ تاکنون شده است.

این اتفاق علاوه بر این موجب بازگشت امید به صنایع این کشور با انرژی ارزان‌تر شده است.

روهل، تحلیلگر نفتی بریتیش پترولیوم در این باره گفته است: ایالات متحده بیشترین رشد جهانی در تولید نفت خام را در سال گذشته با ۱.۱ میلیون بشکه در روز داشته است. در واقع این افزایش یکی از بیشترین رشد سالانه‌ای است که دنیا تاکنون شاهد آن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز